Alla skyller på alla om vanvårdade djur

Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

Jag har fått veta att en av hästarna varit min :cry: :cry: :cry: Han ser för jä*lig ut!!!! Min fina Angloarab.
Jag mår såååå dåligt!
SÄLJ ALDRIG BILLIGT hur bra än köparen verkar vara!!!!!!!
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

vilken vidrig J**la idiot j*vel skott i pannan och begravas djupt!!!!!!
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

I lokalblaskan stod det dock att man tidigare fått in klagomål om detta ställe vilket inte nämns i denna artikel. Så frågan är ju varför inte man inspekterat tidigare?
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

:cry: Inspektörn har varit inkopplad i sensomras/höstas men då var de ännu inte i SÅ dåligt skick att de kunde omhänderta djuren.:devil:
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

Tycker dock det är konstigt då bör man väl hålla stället under uppsikt. Man kan ju undra hur det hade gått om inte hästen gått ned i kärret och brandmännen inte blivit ditkallade.
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

Nä.. Fy vad hemskt :cry:....

Allsvenskan :cool:
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

Tycker dock det är konstigt då bör man väl hålla stället under uppsikt. Man kan ju undra hur det hade gått om inte hästen gått ned i kärret och brandmännen inte blivit ditkallade.

Precis inspektören borde verkligen hållit stället under uppsikt.
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

Jag har fått veta att en av hästarna varit min :cry: :cry: :cry: Han ser för jä*lig ut!!!! Min fina Angloarab.
Jag mår såååå dåligt!
SÄLJ ALDRIG BILLIGT hur bra än köparen verkar vara!!!!!!!

Ååh stackars dig!!!
*tröstkramar*
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

Jag har fått veta att en av hästarna varit min :cry: :cry: :cry: Han ser för jä*lig ut!!!! Min fina Angloarab.
Jag mår såååå dåligt!
SÄLJ ALDRIG BILLIGT hur bra än köparen verkar vara!!!!!!!

Stackars dej. Får du tillbaka honom?
Håller med dej. Sälj aldrig billigt även om köparen verkar vara
superbra. Annars kan man ju hålla hästen under uppsikt . Att man åker
dit någon gång i månaden eller varannan månad eller ngt sånt.
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

jag säger bara dessa inspektörer e lika skyldiga som dom som äger djuren, om det e så att dom varit dit tidigare.
Jag säger bara vakna upp o gör rätt för era löner det slarvas på många ställen med det vi kallar djurskydd...inte värt mycke tycker jag

sen får ni säga vad ni vill...
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

jag säger bara dessa inspektörer e lika skyldiga som dom som äger djuren, om det e så att dom varit dit tidigare.
Jag säger bara vakna upp o gör rätt för era löner det slarvas på många ställen med det vi kallar djurskydd...inte värt mycke tycker jag

sen får ni säga vad ni vill...

:bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Alla skyller på alla om vanvårdade djur

jag säger bara dessa inspektörer e lika skyldiga som dom som äger djuren, om det e så att dom varit dit tidigare.
Jag säger bara vakna upp o gör rätt för era löner det slarvas på många ställen med det vi kallar djurskydd...inte värt mycke tycker jag

sen får ni säga vad ni vill...

Nog för att det kan finnas rötägg på alla arbetspositioner, men i grund och botten tror jag absolut att de flesta djurskyddinspektörer arbetar med det de gör för att de vill hjälpa djur! Det är snarare lagarna i Sverige som behöver skärpas. Man får helt enkelt inte tvångsomhändertaga djur om de inte är i extremt dåligt skick.

Tycker inte folk ska gnälla på inspektörerna, de har då inget lätt jobb! Å att säga att inspektörerna är lika skyldiga som de som vanvårdar?! :eek: Om inspektörerna enligt sveriges lag inte får göra nåt förrän djuren är i Mycket dåligt skick, kan man knappast lasta dem för att de måste följa vår lag?? Skärpning! Var glad att det finns människor som vill arbeta med detta jobbet trots att de säkert får ta mkt skit!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Sitter och funderar på vart hjälpsamheten i samhället har tagit vägen!? För ca 10 år sedan kom en hund springandes över åkrarna hemma...
Svar
11
· Visningar
1 938
Senast: dpmatte
·
  • Artikel
Hästnyheter (Höglandsnytt) En djurskyddsinspektör i Nässjö var på tisdagseftermiddagen tvungen att kalla på polis till en gård utanför Nässjö...
2
Svar
22
· Visningar
3 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp