kullerbytta
Trådstartare
Jag är helt rudis när det gäller Westernsadlar (och vad gäller allt annat inom ämnet). Skulle någon kunna förklara för mig vad man har den bakre remmen till på sadeln? Man kan väll inte dra åt den som en vanlig sadelgjord så långt bak på magen?
Kanske någon kan lägga in en bild på hur det ska se ut med en korrekt pålaggd sadel samt beskriva vad de olika delarna på sadeln heter och har för funktion.
Kom på att en kompis har en westernsadel hängande hemma och skräpar och tänkte att man kan ju alltid prova
Jag har ett hbl sto som är mycket känslig för vikthjälper/sits samt är väldigt lydig men trivs bäst i en något öppnare form. Jag vill hitta på något som även hon kan trivas med, rider dressyr annars och hon är mycket svårriden.
Tips mottages tacksamt, vad ska jag tänka på, börja med.
Kanske blir jag helt biten.
Men nån hatt tar jag inte på mig, där går gränsen
Eva
Kanske någon kan lägga in en bild på hur det ska se ut med en korrekt pålaggd sadel samt beskriva vad de olika delarna på sadeln heter och har för funktion.
Kom på att en kompis har en westernsadel hängande hemma och skräpar och tänkte att man kan ju alltid prova
Jag har ett hbl sto som är mycket känslig för vikthjälper/sits samt är väldigt lydig men trivs bäst i en något öppnare form. Jag vill hitta på något som även hon kan trivas med, rider dressyr annars och hon är mycket svårriden.
Tips mottages tacksamt, vad ska jag tänka på, börja med.
Kanske blir jag helt biten.
Men nån hatt tar jag inte på mig, där går gränsen
Eva