E
Elliot_lover
När min shettis skulle tävla för fösrta gången med min medryttare så skulle han ställa upp i två klasser en 30 cm och en 50 cm. banan var på 7 hinder så det var ingen ansträgning. på 30 cm så satt alla på läktarna och klappa händerna och berömde ponnyn o ryttaren. han kom igenom med snabbast tid o 0 fel. sen när det är 50 cm så säger några på läktaren "vilket djuplågeri att låta en liten shetlandsponny hoppa så STORA hinder" den lilla shettisen och ryttaren kamma hem ännu en förstaplats, och slogs med B och en c ponny. det var även folk på läktaren som ville att min shettis skulle bli utesluten pgr av att det var synd om honom. Då ställer jag fråga till er:
En shettis på 95 cm, kommer in på en 50 cm bana, hoppar väldigt ärligt och högt över hindrena, har även en bra galopp(lite snabb kanske) men lagom för att hoppa. När dom kommer imål så har ryttar svårt att få stopp på hästen för han siktar in sig på att hoppa banan igen. Jag som ägare fick en varning.. är detta plågeri??
En shettis på 95 cm, kommer in på en 50 cm bana, hoppar väldigt ärligt och högt över hindrena, har även en bra galopp(lite snabb kanske) men lagom för att hoppa. När dom kommer imål så har ryttar svårt att få stopp på hästen för han siktar in sig på att hoppa banan igen. Jag som ägare fick en varning.. är detta plågeri??