Alla hundungdomar, se hit!

G

Gilly

Här kan väl alla hundungdomar skriva och berätta lite om sig själva:idea:

1.Vilken sbk-klubb tillhör du?

2. Vad för hund/ar har du? Ålder & ras.

3. Vilka grenar tränar ni (bruks, lydnad, agility, utställning, viltspår, gryt osv)? Hur länge har ni tränat resp. gren?

4. Övrigt:D

Ska bli kul att läsa:banana:

//Gilly
 
Sv: Alla hundungdomar, se hit!

Jaja, då börjar jag då..

1.Vilken sbk-klubb tillhör du?
Flens Brukshundsklubb. Några fler därifrån?

2. Vad för hund/ar har du? Ålder & ras.
Siri (Bordergårdens Equality Wench), borderterriertik på 6 år.

3. Vilka grenar tränar ni (bruks, lydnad, agility, utställning, viltspår, gryt osv)? Hur länge har ni tränat resp. gren?
Främst agility, viltspår och gryt, men det blir lite lydnad och utställning med:)
Vi har väl tränat av och till sen hon var liten.

4. Övrigt:D
Kan inte komma på något..:cool:

//Gilly
 
Sv: Alla hundungdomar, se hit!

1.Vilken sbk-klubb tillhör du?
- STOKK

2. Vad för hund/ar har du? Ålder & ras.
- En kinesisk nakenhund, hane, 2 år, naken

3. Vilka grenar tränar ni (bruks, lydnad, agility, utställning, viltspår, gryt osv)? Hur länge har ni tränat resp. gren?
- Mest framgångsrika är vi innom utställning men vi har även provat på viltspår med och utan blodspår, det gick toppen! Ska fortsätta med det nu när snön försvunnit också!

4. Övrigt
Han är med på allt min hund, han gillar att åka bil, han är med i båten, vi åker 4-hjuling, snöskoter har vi inte hunnit testa än och får se om vi hinner det innan snön där uppe i norr också försvinner...
Han älskar allt och alla och han ÄR bortskämd!
Han kan lite enkla kommandon som sitt, ligg, stå, buga, tass, "skäms" och lite sådär...

Hans favoritsysselsättning: SOLA! Han älskar solen! På somrarna brukar han få heta "Ra" ;)
Dessutom tror jag han skulle vilja ha en egen katt, han leker bättre med katter än med andra hundar (han får rivsår i huden när han brottas med andra hundar = jag, matte, inte tycka om)

sotis.jpg
 
Sv: Alla hundungdomar, se hit!

1.Vilken sbk-klubb tillhör du? Forshaga BK

2. Vad för hund/ar har du? Ålder & ras. En 3-årig dalmatinertik som jag fick som omplacering för ett halvår sedan. Har även en blandrashane golden/labbe "hem-hemma", som tyvärr bara får gå som gårdshund pga sina armbågsproblem.

3. Vilka grenar tränar ni (bruks, lydnad, agility, utställning, viltspår, gryt osv)? Hur länge har ni tränat resp. gren? Jag har stora mål med min dalmatinertik. Planerar att börja tävla lydnad och agility till sommaren. Har flera utställningar och ett mh-test planerat. Ska börja lite smått med viltspår nu i vår. Hoppas på att kunna tävla road trial om det anordnas en tävling i höst (en amerikansk sport där man rider med dalmatiner. Finns både lydnad och distans som moment.)

4. Övrigt? Jag går första året på hundsportgymnasiet i Forshaga, Värmland :) Så spenderar inte så mycket tid på klubben, utan det mesta finns på skolan.
 
Sv: Alla hundungdomar, se hit!

*putt-putt*

Måste ju finnas fler än bara vi jue:cool:

//Gilly
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 600
Senast: Brie
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 745
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 380
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp