Alla gjordar för korta...

Solvira

Trådstartare
Ja, ni läser rätt- alla dressyrgjordar är för korta för min grabb. Åtminstone med den här sadeln. Jag skulle behöva storlek 90, eller 95... Just nu rider jag med en storlek 75 och med gjordförlängare på.

Förhoppningsvis blir det bättre när jag åker och påpekar att sadeln är för smal på M*stang och byter sadel... Men vad gör jag annars? Specialbeställer? :crazy:

Sv: Alla gjordar för korta...

Men kan du inte använda "vanliga" gjordar då?

det måste det väl göra, dom flesta finns ju i ponny storl dvs typ 90...:idea:

jag har en 80 cm glengordon och den tycker jag är betydligt längre än min prestige 75.

har sett vissa i 85 också! så det finns iaf, om du tror det räcker....

Det beror ju på hur dina stroppar är fästade, jag vet inte hur din sadel ser ut, men jag har en helt vanlig lädergjord till min sadel, och vi har kapat stropparna så det går inte längre att ha dressyrgjord heller. Jag avskyr dressyrgjordar, tycker bara det är bökigt så jag är glad att det gick att göra så på min sadel..

Det är en Glengordon 75 jag har nu. Tycker hemskt mycket om den!
Vilket märke var det på den i 85 du hittade? Det är möjligt att det funkar... Det borde göra det! För även nu när gubben är lite tjock så spänner jag på 5-6 hålet på varje sida. Pma gärna var du hittade den 85 cm långa gjorden också!

bollen> Fast jag tycker mycket bättre om dressyrgjordar. :p

men jag fattar inte, om du har den på 5-6 hålet nu när du har 75 nehöver du väl inte en längre? eller det är med gjordförlängaren?

Med gjordförlängaren. ;) Med den blir gjorden mellan 90-95 (har mätt).

Jag har en 85, som dock är för lång till nuvarande sadeln..
En M&N tror jag det är..

hittade flera, men så var det detta med att komma ihåg..... :p

men kolla grand-prix.se, dom hade flera olika.

smart!! :idea:

menade iofs vilka butiker på nätet som säljer som det går att beställa ifrån ex....

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 503
Senast: Ajda
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 580
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 379
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 704
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka