Alla dessa specialbett..

T

Tican

Vilket ska man välja? Pessoa, KK-Ultra, Knights, ja det finns ju en hel del... :smirk: Vill ha ett som inte trycker i gommen, helst som "ökar salivsöndringen" och som har små ringar. Så milt som möjligt, gärna tredelat eller nåt. Finns det äppelbett med små ringar och som inte trycker i gommen?? det har hon nu, ett rakt, oledat äppelbett.

Ett Sprenger:
http://www.lyckasridsport.se/hs40220_88_500.jpg

Bra?? Nån som vet?

jag rider på ett sprenger kk ultrabett, det är tredelat och ska inte trycka i gommen, mittenplattan är med vinklad för att det ska ligga bekvämt på hästens tunga, om jag inte missminner mig. Hur som helst trivs min häst väldigt bra på det bettet.

Jag har ett tredelat i mässing/kopper, ganska små ringar. Funkar bra!

Annars så har jag ett från Prestige som har egenskaparna du vill ha, plus att det är fullcheek och har spel.

har du ett tredelat fullcheck? vart köpte du det? :eek: Har letat efter ett sånt, men inte hittat nått.. kan iofs bero på att jag helst vill ha det i mässing :smirk:

Jag vill också ha mässsing!!!! Men det hittar jag inte nånstans! Som tur är har jag ett antal träns med silver också... ;)
Köpte det från Equalityline på en mässa. Men har sett det utomlands också, prova några engelska sidor! www.rideaway.co.uk kanske har?

Det finns ju hur mtdket som helst. jag har Globus tredleat i mässing till mina hästar och tycker att det funkar väldigt bra. Dessutom inte lika dyra som Sprenger-betten!

Eko har inte jättmånga modeller men dom dom har finns 'ven i liten storlek :bump: :bump:
Prova där!

Okej, vad heter deras sida?? :confused: kan tänka mig att det kommer upp en hel del om man söker på eko! :crazy:

Varför letar du inte direkt på Sprengers hemsida? För det var väl ett Sprengerbett? Och de finns i MÅNGA storlekar, det vet jag för att jag har köpt in många modeller och storlekar av just Sprenger när jag jobbade i en ridsportaffär. Kan det inte vara så att just den affären du letat hos inte kan/vill/har möjlighet att beställa in "din" storlek?

Liknande trådar

Utrustning Min pålle har en väldigt känslig mun (Och är känslig överhuvud taget överallt;) ), både mungipor, laner och tunga , möjligen att gommen...
2
Svar
33
· Visningar
5 472
Senast: Equilina
·
Utrustning Halloj Buke! Tänkte starta en tråd om sprengerbett, då inte sökfunktionen gett svar på mina frågor. I alla fall: Det finns ju...
Svar
6
· Visningar
2 219
Senast: LadyLusifer
·
Utrustning Som rubriken säger, har ni tips på tränsbett som är vinklade eller rundade så de inte sticker upp nämnvärt i gommen på hästen...
Svar
19
· Visningar
1 483
Senast: Totola
·
Utrustning Hästen jag rider går på tredelat tränsbett med löpande ringar. Jag ska dock prova ett tvådelat vanligt med löpande ringar på henne nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka