All Pleasur e. Aldato-Pilot

Anita HH

Trådstartare
Är det någon här som vet vem All Pleasur är. Han är e. Aldato u. Piroschka e. Pilot. Hittat väldigt lite när jag googlat på honom, men dessa uppgifter hittade jag:

All Pleasur
DE 310101230199 ZfdP 07 j. FS H v.Aldato Mutter v.Pilot
Laterne m.Nüst.u.Obl.fl.,Utl.w.,l.Vb.u.l.Hb.unreg.w.,r.Vkr.w.u.Fsl.auss.w.,auf r.Vfwurz.w.
B: Hahn, Sascha - 49565 Bramsche,Eichendorffstr. 8
Z: Haßmann, Reinhard - 49536 Lienen,Kattenvenner Str. 62
E: SPR: MA 1/3. SPF: A 1/1. 1/2. 4/w. L 1/1. 2/2. 1/3. 5/w. MB 2/1. 1/3. 1/w. SPR: MB 1/1

Andledningen till att jag undrar är att jag har ett sto e.All Pleasur-Grannus-Furioso II och för mig klingar det hoppstam, men hon har en riktigt bra gång. Hon är dock en känslig, rödhårig dam.

Sv: All Pleasur e. Aldato-Pilot

Han är en fuxskäck, men ingen "äkta" skäck utan en sabino med mycket vita tecken. Har flera placeringar i svår hoppning. Mankhöjd 1.67

Läste om honom på ett tyskt forum där man diskuterade hur hans avkommor var. Omdömet var avkommorna pendlade mentalt mellan geni och galenskap och var tjafsiga i munnen men de hoppade mycket bra.

HLP 30-dagars
Dressyr 7.26
Hoppning 8.19
Totalt 7.80

Han kvalade sedan till Bundeschampionatet som 5-åring och behöver då inte göra ett 70-dagars prov.

Tack Kicki. Jag hittade nog det forumet också, fast jag gjorde en direktöversättning till svenska så den blev rätt knasig läsning om vingård och liknande :D. Men det verkar finnas väldigt lite information om hingsten att hitta på nätet. Vet du hur mycket han använts i avel? Kan det vara Pilot-blodet som gör att avkommorna blir lite spooky, eller hamnar det för långt bak för att man kan "skylla" på honom?

Det här stoet jag har e.All Pleasur har temperament, men är inte dum. Hon har ett rackans tryck i gången, vilket får mig som försöker avla gångartshästar, notera försöker, att fundera på nåt flashigt till henne. Kanske går det inte att kombinera något vettigt, men det är alltid kul att spåna på det. Hon hoppar bra under ryttare, men när hon löshoppar är hon lite osäker.
Men hennes trav, mmm...

Vet du även vad Aldato har för stam?
Stoet jag skrev om är fux med bläs och blond man, inga stora vita tecken.

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka