TinkerBell
Trådstartare
...och absolut makt korrumperar absolut...?
Varför har Mona Sahlin agerat som hon gjort?
Spekulationer!?
Spekulationer!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Världen är väl full av folk vars privatliv inte skulle tåla närmare granskning?Det är ju inte första gången hon gjort ett monumentalt misstag, så förlåtande har förekommit flera ggr i hennes fall. Jag vill inte ha en sån politiker som är så handikappad moraliskt att denne behöver en dadda! Oavsett partifärg!
Ge gärna exempel på män som förlåtits flera ggr?
Hon har onekligen gjort ett strålande jobb på sin post.
Jag har inte hört något om Palmes kvinnoaffärer? Alkoholism är en sjukdom, och dessutom kan jag ha en viss förståelse för att politiker med mycket representation, sena kvällsmöten osv. är särskilt utsatta.Världen är väl full av folk vars privatliv inte skulle tåla närmare granskning?
Palmes vidlyftiga kvinnoaffärer, Werners alkoholism, kungens kaffeflickor - det finns väl massor? Jag är för långt från makten för att ha ingående kunskaper om alla i offentlig ställning.
Jag tycker det har mindre betydelse. Skilj på person och gärning. En kärnfysiker är inte mindre framstående för att hen agar sina barn. Eller en hjärnkirurg mindre skicklig för att hen är notoriskt otrogen.
Jag har inte hört något om Palmes kvinnoaffärer?
Där ser man, jag har bara hört om Geijers prostitutionsbesök och hur Palme skyddade honom. Men jag är inte precis heller någon beundrare av Palme, dessutom var jag ganska liten när han verkade.De är väl ändå ganska omtalade och välkända? Många och långa otrohetsaffärer vid sidan om frugan, ifrågasatt medverkan i bordellhärvan/Geijeraffären, bordellbesök och diverse affärer med en rad olika kvinnor. Det är i alla fall vad jag alltid hört om Palme, men eftersom jag inte är en beundrare av människan har jag inte orkat sätta mig in i hans liv. Källkritisk granskning skulle säkert vara välkommet i fallen.
För att återgå till ämnet....@tanten @Monimaker En sökning på internet visade att ni hade rätt angående Palme.
Juholt fick gå för betydligt mindre, Schyman har inte haft några större besvär trots alkoholproblem och diverse "skandaler", Kaplan fick gå precis för extremistkontakter osv. Att vinkla det till en könsfråga är inte rätt.Varför hängs hon ut när det bevisligen är många andra (män) som klarar sig undan?
...och absolut makt korrumperar absolut...?
Spekulationer!?
Precis just så.hon har agerat som hon gjort för att hon anser att hon inte behöver följa lagen.
och för att hon inte trodde att hon skulle bli ertappad.
Världen är väl full av folk vars privatliv inte skulle tåla närmare granskning?
Palmes vidlyftiga kvinnoaffärer, Werners alkoholism, kungens kaffeflickor - det finns väl massor? Jag är för långt från makten för att ha ingående kunskaper om alla i offentlig ställning.
Jag tycker det har mindre betydelse. Skilj på person och gärning. En kärnfysiker är inte mindre framstående för att hen agar sina barn. Eller en hjärnkirurg mindre skicklig för att hen är notoriskt otrogen.
...och absolut makt korrumperar ...
Intressant. Du menar alltså att vanliga människor först blir korrumperade som köksmästare, slöjdlärare och lantmätare - och sen söker upp en maktposition att utveckla sig på?Jag kan tänka mig att det egentligen är omvänt - korrumperade människor söker sig gärna till maktpositioner.
Intressant. Du menar alltså att vanliga människor först blir korrumperade som köksmästare, slöjdlärare och lantmätare - och sen söker upp en maktposition att utveckla sig på?