Algotsson Ostholt: ”Fruktansvärt och mycket tragiskt”

En av Sara Algotsson Ostholts hästar dog när hennes lastbil fattade eld. Nu kommer hennes första ord ut om olyckan.
”Vi är fortfarande i chock och vad som har hänt är fruktansvärt” skriver hon i ett sms till SVT.

Så fruktansvärt hemskt..... Jag såg på hennes Insta att hon mist hästen men förstod inte vad som hänt. Hur kunde nåt sånt hända?!?

Ja herregud vilken fruktansvärd händelse, man får väl hoppas att den andra hästen klarar sig, har ju tydligen fått brännskador och att hästskötaren blir bra igen och återhämtar sig. Men att behöva leva med de minnesbilder ja av att hästen brinner inne det måste vara något av det mest fruktansvärda man kan uppleva när det gäller djur.

Usch så hemskt! Stackars hästarna som måste ha varit i fullkomlig panik :cry:

Jag klandrar inte dem alls men undrar om elden hade synts tidigare med en kamera i hästarnas utrymme kopplad till en skärm i förarhytten. Kanske, kanske inte... Väldigt sorgligt i vilket fall som helst :(

Jag klandrar inte dem alls men undrar om elden hade synts tidigare med en kamera i hästarnas utrymme kopplad till en skärm i förarhytten. Kanske, kanske inte... Väldigt sorgligt i vilket fall som helst :(
Fanns det ingen kamera? Tycker alla hästlastbilar har det nu mer.

Även om branden skulle upptäcktes tidigare är jag tveksam till om utgången blivit annorlunda, det går fort från att branden startar tills hela lastbilen brinner.

Fanns det ingen kamera? Tycker alla hästlastbilar har det nu mer.

Även om branden skulle upptäcktes tidigare är jag tveksam till om utgången blivit annorlunda, det går fort från att branden startar tills hela lastbilen brinner.
Det var det jag undrade. I artikeln så sägs det (om jag minns rätt nu) att de upptäckte röken i en sidospegel eller så tror jag? Men att lastbilen var av äldre modell, så det kanske inte fanns någon tänkte jag.

Men ja, det är såklart inte så säkert, beroende på hur och var den startade :(

Det var det jag undrade. I artikeln så sägs det (om jag minns rätt nu) att de upptäckte röken i en sidospegel eller så tror jag? Men att lastbilen var av äldre modell, så det kanske inte fanns någon tänkte jag.

Men ja, det är såklart inte så säkert, beroende på hur och var den startade :(
En film som visar hur fort det kan gå

Jag gissar att det inte började brinna inne hos hästarna,för där finns generellt inte så mycket som kan fatta eld.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sara Algotsson Ostholts blott 8-åriga sto Dinathia går från klarhet till klarhet och i helgen blev det ännu en triumf när de slutade...
Svar
0
· Visningar
47
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På torsdag startar EM i fälttävlan och Sara Algotsson Ostholt är tillbaka på mästerskapsscenen. Hon har hittat tävlingsglädjen igen...
Svar
0
· Visningar
631
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För ett och ett halvt år sedan förlorade OS-silvermedaljören Sara Algotsson Ostholt två av sina hästar i en brand. I helgen klarade hon...
Svar
0
· Visningar
338
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sara Algotsson Ostholt drabbades tidigare i veckan av en tragedi när OS-silvermedaljörens hästtransport började brinna och en...
Svar
0
· Visningar
251
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama