A

Amelia

Vilken sorts alger är det som ska vara bra mot eksem?? Vart köper man, vad kostar det? Hur mycket ska man ge och under vilken period?

Tacksam för svar :)

Ishavsalger är den man använder vid eksem, man fodrar med detta hela året fast kanske en ökning under den delen när eksemet är aktuellt dvs apr-okt.

Algbörje sälger detta, finns även som länk här på bukefalos. Kostnad ca 550 kr för 30 kg alger samt 6 kg korallkalk, räcker i ca 9-10 månader för häst.

Om du bor nära Tingsryd så kan du köpa det betydligt billigare på Stallbacken där!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: tanten
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
802
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka