Alger mot hosta?

S

sha

Är det någon som har erfarenhet av att ge en häst som hostar havsalger?

Sv: Alger mot hosta?

Den diskutionen har ju inte handlat så mkt om just effekten av algerna som jag tror att TS är ute efter utan och hur vida alger förgiftar eller inte förgiftar hästar!

Till TS: Har gett min bronkithäst alger i 3 månader nu, har märkt stor skillnad jämfört med när jag gav honom alla dessa medicament som jag fick av veterinären. Men, finns enligt vissa risk för jodförgiftning, min har dock inte visat några symptomer eller dött av tungmetallsförgiftning, så jag har fortsatt att ge honom alger!

Men du väljer ju själv!

Min förra hästs ägare ger alger till hästen & hon blir bättre i luftvägarna av det.

Intressant att höra av en som provat själv. Min häst har hostat lite då och då nu i vinter. Jag tror att det beror på att det varit så himla svårt att få tag i bra hö. Jag skall testa och se om hon blir bättre av carragen.

Liknande trådar

Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
710
Senast: Stålvilja
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka