Álftarleggur frá Árbakka?

M

Monna

någon som vet vart han finns nu? har för mig han finns i usa men kan ha fel...

tycker det alltid varit en mycket snygg häst men har nu noll koll på vad han har för några avkommor, om några finns i sverige? etc.

Monna

Sv: Álftarleggur frá Árbakka?

Ja det var länge sedan du ställde denna fråga, men eftersom jag såg den just idag så svarar jag nu.
Álftarleggur frá Árbakka finns i Ohio, U.S.A, på Cytraas ranch.
Han har åtminstone en avkomma i Sverige och hon bor här hos oss.
Hon har fått ett föl, nu fem år, efter Sólfari för att följa den stam (kolkuósi) hon har, och ett andra föl är på väg.
Álftarleggur har inte många avkommor, men en vacker svart hingst finns efter honom. Nämligen Týr frá Árbakka som också finns i USA.
Han var med på VM i Schweiz 2009.
Du kan se Ásdís som hon heter på vår hemsida, www.bergetsislandshastar.se

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar