Äldsta western hästen

S

simpe

Hej

Vill kolla lite hur gamla era hästar är, min gamling är ju 28 år nu och "still going strong" utan någon nedtrappning i fart eller arbetsvilja och han stoppar så det yr.. Tävlar gör vi fortfarande fast mest C och D nu, det enda som tyder på hans höga ålder nu är att han blir gråare efter varje fällning och börjar gå från Chestnut till brunskimmel :D.

Sätter in bilder tagna förra veckan av brorsan och vill se fler bilder på äldre hästar

07-09-12-185520_resize1.jpg

07-09-12-184956_2_resize1-1.jpg

Sv: Äldsta western hästen

Shit......28 år...det var inte dåligt. Bugar och hyllar dig som har en häst i den åldern och är så fräsch.

Min dam är "bara" 18 och vi tävlar på E och D nivå bara. Tyvärr har hon pålagringar i bakknäna så vi är lite begränsade inom vår tävlan/ridning.
Ju mer hon rids desto bättre blir/är det men frågan är ju hur länge till.
Men annars är hon pigg, kry och inga problem alls.
Hade en equiterapeut ute för ett halvår sedan och han sa att det var den fräschaste och mjukaste 18 åring han stött på...då blev jag glad.
Hon är dessutom en fd. travare med förflutet på tävlingsbanan.

Misstänker att du och jag är med i samma klubb, SWR och att du sett oss på Trailbanan. :angel:

Ja, jag är med i SWR :D.
Vet du vem jag är?

Försökte gå in på din hemsida för att spana lite men den kunde inte visas stod det :confused:

Nej hemsidan är paj just nu. Gamlingen heter Zorro och jag heter Louise.

En kul sak hände när vi var i Uddevalla och tävlade förra juni, då satt jag och red fram honom när en tjej kom framoch sa;

-Guud vilken läcker färg han har, undrar om han blir brunskimmel när han blir stor?
-Tack, sa jag, men det är gammelhår han är 27.

Trodde att hon skulle svimma :rofl:

Men jag ville ju se fler seniorer, är det ingen mer som har gamla hästar???

Kul att Zorro är "still going strong".... :D
Min tant är ju "bara" 17 så henne räknar jag inte som gammal... ;)
Förresten så ska hon ha bebis i april... :love:

Kul att Zorro är "still going strong".... :D
Min tant är ju "bara" 17 så henne räknar jag inte som gammal... ;)
Förresten så ska hon ha bebis i april... :love:

Ja han är precis lika som när du träffade honom på QH-SM 2003 :D

Liknande trådar

Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: sthu
·
Ridning Jag har börjat fundera på lite grejer angående min unghäst (hbl 3 år iår) som jag vill prova allt med, vill ha en riktig allroundhäst...
Svar
12
· Visningar
2 594
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: Sasse_
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka