Äldsta bukesläpet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HubbaBubba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 264
H

HubbaBubba

Vem av oss drar runt på det äldsta släpet :) Hur ser era släp ut som målar själva och designar vilt, parkerar ni stolt på tävlingar eller gömmer ni er bakom ridhuset :D

Känner att jag kvalar rätt bra med mitt Trane 100 från 1971 :rofl: det är ju snart hundra år med :p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Äldsta bukesläpet

jag gömmer mig :devil:
mitt släp är från -73 men har aldrig strulat vid ngn besiktning, utan alltid gått igenom direkt. Golvet är bytt, luckan är renoverad.
Nu i vår ska vi ta bort lite ytrost, fixa o renovera. Vagnen är mkt fräch för sin ålder (den är aldrig mkt använd, vilket bidrar till det)
men färgen är HEMSK!! solblekt så in i katten.

Jag hade även ett BOJ släp, som vi renoverade.
den hade inte gått igenom ett par besiktningar när vi köpte det, men efter renoveringen så gick det igenom direkt. Tog iof 1 år o fixa det.
sålde det dock när det var klart, för då va vi trötta på eländet :devil:

Har en asgammal transport,, det står -66 på draggrejjen.. :crazy:
det ser mest ut som en kojja. rampen är så tung att knappt min pappa orkar den, den har tom. fronturlastning på.. :crazy: den rampen är oxå så tung att jag och en kompis inte orkar den tillsammans.
Det ska dock tilläggas att jag alltid har vägrat köra en häst i den (fick med det till min ponny)
En sommar hade jag släpen som sadelkammare på betet. Använde en stege för att klättra in genom över delen på bakrampen. Hahaha, det såg verkligen inte klokt ut :)

fossig skrev:
Har en asgammal transport,, det står -66 på draggrejjen.. :crazy:
det ser mest ut som en kojja. rampen är så tung att knappt min pappa orkar den, den har tom. fronturlastning på.. :crazy: den rampen är oxå så tung att jag och en kompis inte orkar den tillsammans.
Det ska dock tilläggas att jag alltid har vägrat köra en häst i den (fick med det till min ponny)
En sommar hade jag släpen som sadelkammare på betet. Använde en stege för att klättra in genom över delen på bakrampen. Hahaha, det såg verkligen inte klokt ut :)

:rofl: haha...kan se det framför mig...måste vart besvärligt att klättra in med all utrustning också...

haha, ja! Sadeln hängde jag på rampen, men sen fick jag gå typ 100 gånger med träns, borstar, hjälm osv.
Band hästen vid rampen, och i början vågade jag inte klättra på stegen när hon stog där, så hade jag glömt nåt blev det jobbigt..
Men sen klättra jag upp å ner på stegen, och hon brydde sig inte :)

Pappa funderar på att bygga om den till jaktkoja i höst, haha!

:)

Haha... :rofl: Ja där ser vi vad man kan använda släp till! Varför inte göra en korvkiosk, eller flytta in i det? Ett nytt dass på gården?

Vi ska titta på ett enhästars släp nu i veckan. En Trane, tidigt 70-tal. Obes och sånt där, men ska väl renovera det :)

tja jag kommer med min öda boj från sent nittio tal
e inte sååå himmla gammalt som vissa här inne har men vårdar man dom rätt och ser till att dom he hela och fräsha så e de ju lungt då kan dom ju bli last gammla

en korvkiosk vore nåt! :idea:
då skulle jag kunna ställa den på torget bredvid "kebabmannen", också skulle jag slippa vara arbetslös :idea: :)
Vilken ide!! :bow: :bow:

:D jag jobbar på att inte behöva gömma mig, har målat om skrället både invändigt och utvändigt.....det måste ha lönat sig för en gubbe tyckte att det här släpet såg bättre ut än det förr....kanske skulle sagt att det var samma släp :angel: har piffat till det med logga på sidan och stallets namn samt pållarnas och mitt eget namn på taket...så tjusigt så :rofl: ....lovar att ta kort och lägga in här, alltid kan man roa någon :D

fanns det transporter på den tiden :angel: eller :D vilket göre folk måste ha varit Hulken förr :p hela släkten fick följa med på tävling bara för att kunna stänga transporten :angel:

där skulle man smygfilmat i buskarna :D alltid roligt med lite cirkus på betet. du får göra en liten dörr på skrället så är den ju kanon som sadelkammare *nästan lite avis där* en annan flår ju som en tok med sadeln på pakethållaren och cykelkorgen full med borstar och benskydd, hjälmen på huvudet och tränset i ena näven *trafikfara* för man orkar ju inte hämta ner pållen till stallet :D det hade varit för lätt

det är nästan roligare med ett skrälle från stenåldern, man kan ju göra den personlig :D det kan oftast inte bli värre, för inte skulle man ge sig på en ny släp med roller och färgburkar :angel: eller. det är ingen som har en likadan i.a.f hehe och tur är väl det för då skulle ingen våga åka och tävla :rofl:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: cassiopeja
·
J
Körning Ja, eller hade en vagn utrustad med de finesser som James Bonds bil hade i vissa filmer - ni vet, saker som skjuts ut ur fälgarna för...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: Goat lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka