Aldrig varit med om något liknande än denna dag!

sussisus

Trådstartare
Aldrig ska det ju stå i rubriken... Skyller på dagen.

Jag vill inte ha en likadan dag som idag:
- Väckarklockans batteri gav upp (byter typ vart femte år, gick en halvtimme efter, upptäcktes 0:30 i natt), satte i ett nytt och när jag skulle ställa den så upptäckte jag att:
- även armbandsklockan stannat (vad är oddsen för det?).
- Det åskade och regnade så jag fick gå upp vid 5:50 för att stänga fönster och dra ur sladdar.
- Satt på bussen till centrum för att byta klockbatteri och skulle använda plattan, tar upp glasögonfodralet och gissa vad som inte fanns där...
- Åkte hem och hämtade glasögonen och lekte med hunden, som blev mer ledsen än vanligt när jag gick. Hemma en hel kvart.
- Skulle kolla att allt var med den här gången – då gick dragkedjan i ryggsäckens största fack sönder och gick inte att fixa till, så det var bara att byta väska…
- Ersättningsbussen i centrum lite försenad, men det gör inget för att:
- det är strömavbrott på Roslagsbanan! Mitt ordinarie tåg är det första som går i tid så det är massor av folk som väntar på perrongen...
Kommer till jobbet - där det har varit strömavbrott och dessutom översvämning i grannbutiken så det läcker in lite till jobbet.
- Vi är kort om folk p.g.a. semestrar och bytta ledigdagar.
- Felplacerade varor och tomma kartonger överallt.
- Större leverans än vanligt en sommarvecka med ett par orörliga burar som måste hämtas upp med truck.
- Kassorna går sönder en efter en och orsakar kö.

MEN, ingen kund är otrevlig trots att det är så varmt överallt. Vi får undan alla felplacerade varor och de flesta tomkartongerna så kommer vi i fas typ en timme innan stängning.
Och jag hann med mitt vanliga tåg (vilket jag inte gjort två dagar i rad)!
Fy fan vilken dag!

Jag hoppas att alla andra haft en bättre än vad jag har haft. :)

Ja, jag hoppas verkligen att fredagen blir mycket bättre (det blir den nog för sedan är jag ledig i tre dagar ;) ), har aldrig haft så mycket otur på en och samma dag.

Jag brukar tänka att det är lika bra att allt kommer samtidigt, så jag slipper ha det utspritt på en vecka. Det är den enda trösten.

Jag brukar tänka att det är lika bra att allt kommer samtidigt, så jag slipper ha det utspritt på en vecka. Det är den enda trösten.

Får hoppas det.
Blev lite förvånad över att ingen kund var otrevlig eller öppet irriterat när kassorna gick sönder eller när de inte kunde köpa det de ville ha (fläktar), vi förväntade att någon skulle bli sur, men nej då - kanske såg de att vi försökte göra det bästa med de förutsättningar vi hade.
Fredagen kan bara bli bättre.

Aldrig ska det ju stå i rubriken... Skyller på dagen.

Jag vill inte ha en likadan dag som idag:
- Väckarklockans batteri gav upp (byter typ vart femte år, gick en halvtimme efter, upptäcktes 0:30 i natt), satte i ett nytt och när jag skulle ställa den så upptäckte jag att:
- även armbandsklockan stannat (vad är oddsen för det?).
- Det åskade och regnade så jag fick gå upp vid 5:50 för att stänga fönster och dra ur sladdar.
- Satt på bussen till centrum för att byta klockbatteri och skulle använda plattan, tar upp glasögonfodralet och gissa vad som inte fanns där...
- Åkte hem och hämtade glasögonen och lekte med hunden, som blev mer ledsen än vanligt när jag gick. Hemma en hel kvart.
- Skulle kolla att allt var med den här gången – då gick dragkedjan i ryggsäckens största fack sönder och gick inte att fixa till, så det var bara att byta väska…
- Ersättningsbussen i centrum lite försenad, men det gör inget för att:
- det är strömavbrott på Roslagsbanan! Mitt ordinarie tåg är det första som går i tid så det är massor av folk som väntar på perrongen...
Kommer till jobbet - där det har varit strömavbrott och dessutom översvämning i grannbutiken så det läcker in lite till jobbet.
- Vi är kort om folk p.g.a. semestrar och bytta ledigdagar.
- Felplacerade varor och tomma kartonger överallt.
- Större leverans än vanligt en sommarvecka med ett par orörliga burar som måste hämtas upp med truck.
- Kassorna går sönder en efter en och orsakar kö.

MEN, ingen kund är otrevlig trots att det är så varmt överallt. Vi får undan alla felplacerade varor och de flesta tomkartongerna så kommer vi i fas typ en timme innan stängning.
Och jag hann med mitt vanliga tåg (vilket jag inte gjort två dagar i rad)!
Fy fan vilken dag!

Jag hoppas att alla andra haft en bättre än vad jag har haft. :)
Men tänk vilken facebookstatus!

Jag lade upp den även på Facebook eftersom att jag har kompisar (bl.a. de flesta av mina arbetskamrater) där som inte finns här.
Jag brukar inte skriva status på Facebook, mest lägga upp bilder, men det här var för "bra" för att låta bli.

För övrigt startade fredagen bra - för att urarta lite åt torsdagshållet :(
En heltrasig kassa, en kassalåda glömdes oräknad kvar efter en person gick hem så att jag fick räkna den, gjorde alla andra grejer än det jag själv måste göra (butikssaker som helst måste göras dagligen just nu), irriterad stämning hos alla av okänd anledning...

Men, det kom fläktar! :) Vilket gjorde kunderna glada, fanns kvar vid stängning men det tar säkert slut i helgen om värmen fortsätter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka