polly p
Trådstartare
Hej!
Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag..
Som rubriken lyder så har jag svårt att riktigt glädjas över saker. Jag har ju egentligen det hur jäkla bra som helst..
Fyller 50 om ett par dagar ( liite jobbigt )
Blivit mormor till två underbara killar nyligen..
Men ptja, det där med livets efterätt och bla bla..
Klart jag är jätteglad över dom och mina tjejer.
Men blir samtidigt lite provocerad när folk säger att "nu får du fullt upp".
Jag har ju det ändå !
Finns såklart alltid för min familj och vi står varandra nära.
Hästar finns och tränar och tävlar lite men är inte nöjd där heller.
Fin man, gård mm.mm
Jag har ju alltid varit lite såhär och har tidigare, för ett antal år sedan kraschat i någon typ av utmattningsdepression. Var sjukskriven ett litet tag och fick tabletter.
Jag dras också sedan hela livet med ganska kass självkänsla samt sover dåligt.
Har inte massa riktig ångest i nuläget utan känner mig mer tom, besviken på mig själv, borde så mycket..
Gå ner i vikt, dricka lite mindre vin ( helger då och då men ändå blir lite för mycket känner jag.)
Strukturera, gå en keramik kurs, köpa en häst jag verkligen från hjärtat vill ha och gillar och skita i att ev försöka prestera..
Inte nyas fel, vi kommer nog å jobba vidare och försöka bli bättre.
Borde motionera mera men ett paj knä och hälsporre gör det lite tungrott.
Är också mer känslig för stim på jobbet, arbetar inom äldreomsorgen i en stor spretig arbetsgrupp.
Det är ett bra jobb många gånger men inte alltid..
Nåja, jag ska till företagshälsovården.
Men tänker att jag kanske inte är ensam? Någon kanske har bra verktyg?
För det är på något konstigt vis en sorg att inte våga vara riktigt glad.
Eller så är jag det jag känner mig som, en bortskämd fet klimakteriekossa som har svårt att fokusera.
Borde också sluta röka..
Det finns många saker jag vet om som jag "borde" göra och kan påverka för att må bättre men har väldigt svårt att ta tag i.
Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag..
Som rubriken lyder så har jag svårt att riktigt glädjas över saker. Jag har ju egentligen det hur jäkla bra som helst..
Fyller 50 om ett par dagar ( liite jobbigt )
Blivit mormor till två underbara killar nyligen..
Men ptja, det där med livets efterätt och bla bla..
Klart jag är jätteglad över dom och mina tjejer.
Men blir samtidigt lite provocerad när folk säger att "nu får du fullt upp".
Jag har ju det ändå !
Finns såklart alltid för min familj och vi står varandra nära.
Hästar finns och tränar och tävlar lite men är inte nöjd där heller.
Fin man, gård mm.mm
Jag har ju alltid varit lite såhär och har tidigare, för ett antal år sedan kraschat i någon typ av utmattningsdepression. Var sjukskriven ett litet tag och fick tabletter.
Jag dras också sedan hela livet med ganska kass självkänsla samt sover dåligt.
Har inte massa riktig ångest i nuläget utan känner mig mer tom, besviken på mig själv, borde så mycket..
Gå ner i vikt, dricka lite mindre vin ( helger då och då men ändå blir lite för mycket känner jag.)
Strukturera, gå en keramik kurs, köpa en häst jag verkligen från hjärtat vill ha och gillar och skita i att ev försöka prestera..
Inte nyas fel, vi kommer nog å jobba vidare och försöka bli bättre.
Borde motionera mera men ett paj knä och hälsporre gör det lite tungrott.
Är också mer känslig för stim på jobbet, arbetar inom äldreomsorgen i en stor spretig arbetsgrupp.
Det är ett bra jobb många gånger men inte alltid..
Nåja, jag ska till företagshälsovården.
Men tänker att jag kanske inte är ensam? Någon kanske har bra verktyg?
För det är på något konstigt vis en sorg att inte våga vara riktigt glad.
Eller så är jag det jag känner mig som, en bortskämd fet klimakteriekossa som har svårt att fokusera.
Borde också sluta röka..
Det finns många saker jag vet om som jag "borde" göra och kan påverka för att må bättre men har väldigt svårt att ta tag i.