Aldrig mer!! Tack å hej från oss!

Sv: Aldrig mer!! Tack å hej från oss!

Jag ska maila dig bilder! Har sett pm:et också (+ några till från andra hugade), ber om ursäkt att det dröjt, men jag ska ordna bilder och info imorgon!

Du verkar ju ha gett dig in för körningen med stort engagemang, så ge inte upp bara för att du har "fel" häst. Om det är köra du vill göra, sälj denna ponnyn som enbart ridhäst och köp en som går att både rida/köra.

Herre gud! :eek::eek::eek: Stackars lilla polle att behöva utsättas för sår i munnen när du uppenbarligen inte har kunskapen som krävs för att köra?! (du skrev att du är rädd och osäker = hästen blir likadan)

Jag själv ÄLSKAR att köra just shettisar! Kör min kompis underbara sötnosar så ofta jag kan :) Funderar på att köpa mig en egen, det är grym terapi att åka ut i skogen och maratonköra! :D:d:love:

Senast ändrad:

Herre gud! :eek::eek::eek: Stackars lilla polle att behöva utsättas för sår i munnen när du uppenbarligen inte har kunskapen som krävs för att köra?! (du skrev att du är rädd och osäker = hästen blir likadan)

Jag själv ÄLSKAR att köra just shettisar! Kör min kompis underbara sötnosar så ofta jag kan :) Funderar på att köpa mig en egen, det är grym terapi att åka ut i skogen och maratonköra! :D:d:love:

jag tror faktiskt inte att det är ts det är fel på utan hästen. Alla hästar går inte att göra av olika anledningar. Ts skriver ju att hästen fungerar ibland men efter körolyckan har det strulat.

Jag tycker snarare ts är vettig nog att lägga ner körningen med den ponnyn där säkert många andra fortsatt tills det hänt en ännu större olycka.

OM du nu läser TS inlägg innan du skriver i tråden nästa gång så blir det säkert bättre.

TS har verkligen inte gjort något fel. En skenande häst/ponny är INTE att leka med.
Å sen var det här med fördommar... Även shettisar har olika temperament och sätt att vara helt enkelt.
Jag själv har då sen i april i år 2 st shettisar. Min första shettis kom då i april förra året. Joystick Diablo född -07 en kille som inte är rädd för nånting. HAN är störst bäst och vackrast det FINNS helt enkelt inga faror..
Shettis nr 2 kom då i april i år. Han är född -06.
Han är VÄLDIGT uppmärksam på omgivningen. Å vill gärna fundera på OM det verkligen går att gå i närheten av de nya blåa lebbiga som som är på vindskyddet i hagen.. Han vill helt enkelt stå och titta en stund innan han bestämmer sig för att det är ofarligt...

Anna-Carin

Jag kan tänka mig att hon menade lite "offroad" så att säga... som hinderdelen på en maratonbana ute i skogen...

Ja du, om du tror att du har rätt kunskap att ge dig ut i skogen och maratonköra min så kanske du will köpa?

Han är skimmel, har du någon matchande stass till det eller skulle det innebära problem? :angel:

men tänk på att bältet ska matcha benlindorna!:idea:

tillbaka till tråden.. hur går det med pållen? blir han kvar som ridhäst eller letar du efter annan stjärna att köra?

Ja det hade säkert inte varit några problem om jag fick chans att träna och lära känna honom :)

Funderar faktiskt på att köpa just en skimmelhingst, men han är ännu så liten att han fortfarande är svart :)

Lillkillen har sommarlow. Han går i hagen med de stora och gnäggar så glatt när man kommer. Han matchar gräset finfint...!

Wet inte hur jag ska göra. Helst skulle jag låta honom gå kwar men köpa ytterligare en ponny att köra med, men man kan ju inte samla på hästar heller... Det måste nog wara färdigkört med den här lille iallafall, jag har som sagt inte kompetens nog att lösa hans problem och det werkar ju som att majoriteten aw de som werkar kunna något på detta forum råder mig att pensionera honom från körningen för gott.

Han som war så fin. Gick i sin lilla form och trampade på och swängde på en femöring. Skit med!!

Ja, lycka till då! Lär aw mitt misstag och kolla igenom all utrustning 100 gånger, speciellt fjädrarna... :crazy:

Det måste vara tufft när man varit så nära att man sett framför sig hur bra allt skulle bli och det sen skiter sig..

Jag håller med de kunniga att du inte borde sluta med körningen själv. Jag har fått blodad tand själv och det är himla kul! Hoppas det reder sig..

Ja det hade säkert inte varit några problem om jag fick chans att träna och lära känna honom :)

Så hur många problemhästar som skenar med vagn har du botat? På ditt löjligt självsäkra uttalande låter det som du tävlat i landslaget och är expert på skenande hästar. Men med lite gulligull och en morot så kanske du kan lösa alla svårigheter?

Liknande trådar

Körning I´m back!! Så här blew det... Lille skenkulan (se tidigare tråd) är "pensionerad" från körning, men en ny liten shettis har...
Svar
11
· Visningar
1 555
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama