Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fjordlover skrev:Ponnyer får tävla på hästtävlingar med överårig ryttare men bara "Lägre klasser" kommer inte riktigt ihåg var gränsen går (står i TR).... men en ponny kan tex inte tävla grand prix.
Tävlar själv min maxade C-ponny som "häst" i dressyr
MariaAhmira skrev:Är CR tillåtet att starta på en d-ponny och m an är över 18? (är 20)
har noll koll på det där=) hon har bara tartat en CR för typo 5 år sedan resten har bara varit en massa dressyr
jagvillvaraifred skrev:menar du på lokal ponnytävling? nu är jag verkligen inte säker men såg på en resultatlista att min kompis mamam tävlat min kompis ponny och där stod det utom tävlan på resultatlistan. Men nog bättre att då annan svara då jag ej är säker.
Ylva skrev:Ryttare som fyller minst 19 får tävla ponny i hästklasser upp till en viss nivå, men då får ponnyn inte längre tävla ponnyklasser. Inte förrän den bytt ägare eller ryttare, båda bytena måste anmälas till förbundet (kostar ett par hundra) innan den nya ägaren/ryttaren börjar tävla. Ryttar byte ska vara stadigvarande och definieras som att den nya ryttaren helt disponerar ponnyn i minst 6 månader.