Åldersgräns Ponny avd. B

S

sundance

Frågan gäller ryttarens ålder vid start av B-ponny i avd. B.

Såhär står det i TR III:
"I avdelning B gäller inte de övre åldersgränserna för kategori B, C och D med beaktande av bestämmelserna i TR I avseende "oproportioneligt ekipage."

Med andra ord så får överåriga ryttare starta B-ponny så länge domare och överdomare anser det vara ett proportioneligt ekipage???

Eftersom "B" är gult, så är detta en ändring för i år? Men har det inte varit så längre tillbaka också?

Sv: Åldersgräns Ponny avd. B

Så länge ekipaget sär proportionellt så får överåriga starta avd B. även på b-ponny.

Ne det är en ändring. vet det eftersom vi har en ung b ponny som inte skulle få tävlas förra året av en 14 årig miniliten men kanonduktig tjej. Så jag blev superglad då jag såg att även B- poony skulle få ridas av överårig. Så nu blir det debut under året:banana:

kul för er!!!

det är ju jättesvårt att hitta minismå och duktiga ryttare...

börjar fundera på om jag lika väl ska göra det själv.

Nä det är riktigt svårt och jag är superglad över denna lilla tjej.

Dottern är för liten så det är helt kanon att hon får tävla honom i år.

Lycka till med din

så om man är över 13 år så får man starta i avd b på B- ponny om ekipaget är proportionellt, eller?

Får man starta även avd B med en 13-årig B-ponny och 15-årig ryttare om ekipaget är propitionellt?

jepp... avd B är inte bara för ungponnyer längre

Liknande trådar

Hoppning Förutom det uppenbara, att hästen är unghäst eller det är en överårig ryttare på ponny. Jag har sett att på lokala - regionala...
Svar
11
· Visningar
8 212
Senast: pulkaskurk
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Hoppning Hej! I helgen red jag en Reg. 110 bed. A. Klassen efter min var en 120 bed. A. Tävlingsveterinär var på plats men då jag är lärd att...
Svar
16
· Visningar
10 338
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka