Åldersbestämma kanin?

Scandi

Trådstartare
Går det? Kan man se sånt på ett ungefär? Kan en veterinär göra det kanske?
Är det någon här som har gjort det?

Vill gärna veta hur gammal min lille hittekanin är egentligen... Undrat över det i snart två år nu :/

2edv6f5.jpg

Senast ändrad:
Sv: Åldersbestämma kanin?

Tyvärr så tvivlar jag på det. Veterinärer har såpass dålig koll på kaniner och jag har aldrig hört om något sätt det skulle gå att göra på.
Det är även väldigt olika vid vilken ålder kaninen börjar visa symtom på att vara gammal, så det är svårt att säga även i framtiden... Har den växt nåt sen du fick den?

Sv: Åldersbestämma kanin?

Vad tråkigt :(

Nej, ingenting... Han är lika liten då som nu, fullt könsmogen var han iallafall. Kastrerade honom någon månad efter att han kom till mig.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 808
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilsen i sporten.