Ålders****

diabla

Trådstartare
Är det ålders rekomendationer eller åldersgränser på U ÄU och S?

Senast ändrad:
Sv: Ålders****

Om vi tar Senior som exempel så står det så här: Lite friare icke hästrelaterade diskussioner för vuxna, 25 år och uppåt.

Den texten är en skärpning från tidigare, då det stod nånting om att "åldersgränsen bör bara ses som en rekommendation". Det är borttaget.

Sen går det naturligtvis inte att ha legkoll. Hur skulle det gå till? Men det är ändå en fingervisning om att ämnena som tas upp faktiskt ska vara diskussionsämnen för en viss åldersgrupp. Alltså bör man inte fråga om veckopeng på ÄU eller att flytta hemifrån på Senior.

Men borde inte jag (exempel bara) som är 14 få svara på trådar i ÄU om jag vill, till exempel där nån frågar "hur mycket onyttigt äter ni?".
Jag, och många andra i min ålder, svarar bara i trådar där, startar ändå aldrig egna.

Min tråd om gymnasie (inte vad folk har valt utan vart de går) och fördel och nackdel med olika linjer valde jag att lägga på ÄU. Gjorde jag fel?

Det där var väl ändå en överdrift.
Kan du ge exempel på användare som invaderat, eller trådar som är omogna?
Är bara nyfiken.

Bästa sättet när yngre invaderar är att försöka strunta i de inläggen och skriva egna vuxnare inlägg under den ålderkategori man tillhör.

Man skall inte hoppa upp till nästa bara för att man tycker att den man är i är för barnslig. Det blir väldigt trångt på Senior i så fall.

De flesta yngre tror ofta att de är mer mogna än de är, jag hade den uppfattningen i den åldern.
Sedan skall det tilläggas ett mognad inte enbart har med ålder att göra.

Att kunna flamsa på Senior kan visa på en typ av mognad, samtidigt som en annan mognad kanske borde sett till att man gjorde det på FlashChatten i stället ;)

Vill gärna ha svar på min fråga också, så jag blir lite klokare ;)

okej tack Gunnar!

Jag ska hålla mig till ÄU och önskar att U håller sig där.

Moej - Det märks en klar skillnad från några månader sen, och nu. Det jag reagerade på var en tjej som sa att hon fyllde 15, hon var alltså 14 dagarna innan och hade skrivit där ett tag. och det är ju en rekomendation att man ska vara 17.

Jag har inte varit inne på ÄU på ett tag och jga märker en klar skillnad från när jag var där inne för några månader/ett år sen.

Okej.
Sätter mig ganska mycket på tvären när jag läser sånt där (hör väl till åldern :rofl: ) men nu har väl även jag gått med på att försöka få igång u ;)

diabla skrev:
nej, för det är nämligen så att ÄU har invaderats av U.

Jag tycker det är fånerier och att du överdriver. Du är ju ny användare, aldrig att gamla användare håller på såhär, utan det är alltid nya användare som ska anmärka på massa saker.. :crazy:
Jag som umgås med 18-20åringar, ska jag behöva sitta på U, som inte alls är min åldergrupp? När man pratar med en massa på ÄU och fått kontakt och nya vänner. Gaah, om det är nån som känns omogen i den här frågan så är det verkligen du. :crazy:
Är du så i verkliga livet också? "Nej, jag kan inte umgås med dig för du är bara 17"? Och för den delen; när jag hoppade till ÄU så var det faktiskt 16års gräns, ska jag då behöva hoppa ner till U igen?

I really hope not. :crazy:

Måste para få tillägga att jag har varit här sen stallet-com tiden och jag märker en mycket tydlig förändring. Har framfört min kritik i en annan tråd dock.

jag håller mig både på Senior och ÄU, är 21 i år. Har märkt att en del från U har börjat "hänga" på ÄU men det är väl inget som stör? Det är ett fritt forum och så länge man inte beter sig illa spelar det väl ingen roll...
Själv försöker jag placera mina trådar där jag tycker att dom passar, ofta söker jag mig till Senior när jag vill fråga om mat/recept, för jag tror att dom har mer erfarenhet av matlagning... :D

Och du tycker att några av dom 16-17 åringar är mindre mogna än vissa 20-21 åringar? :smirk:

Henchen skrev:
Och du tycker att några av dom 16-17 åringar är mindre mogna än vissa 20-21 åringar? :smirk:

Vad menar du med det?

förresten, jag orkar inte diskutera detta, du kan ha din åsikt och jag har min, vi kommer aldrig komma övernes eller kunna ändra på varandras åsikter - så vi kan i allafall komma överens om att vi tycker olika.

att det kan var amånga som du säkert tror är yngre än vad gränserna rekomenderar men så är det inte.

Rumpnissen skrev:
Måste para få tillägga att jag har varit här sen stallet-com tiden och jag märker en mycket tydlig förändring. Har framfört min kritik i en annan tråd dock.

Tänka sig, ja har också vart här sen stallet tiden. ;) :angel:

Jag håller mig till U där jag hör hemma just nu :p den dagen jag fyller 18 så går jag över till ÄU :)

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar