Kalinka

Trådstartare
Efter att ha läst TR och (tydligen) missat det.... :o

Vilka regler gäller för C-ponny? Hur länge får man tävla?

Sv: Ålder

Ahh tack!!!:banana:

Finns det några "om och men"? Typ om ungen blir lång fast väldigt lätt då?
Har för mig jag har hört något om sånt?

Åldern är 18 och jag har aldrig varit med om att någon ÖD har stoppar någon för att denne är för lång..
Men visst, inte benen nere i marken kanske ;)

*fniss* Nää, det hade jag inte tänkt. Bara att ungat tenderar att växa en del :angel: när de dessutom bara har skinn o ben (o muskler) på kroppen så ser det liksom värre ut än det är...

DaydreamBeliever> Jag sökte faktiskt först här men eftersom jag inte hittade rätt sökord fick jag inte rätt svar heller :crazy:
För er som håller till här är det lättare med rätt sökord osv. JAg är helt ny på detta......
*mummel, mutter*

Som alla andra säger är det 18 år som är det sista tävlningsåret, samma med D - Ponny... När det gäller längden vet jag bara att i Dressyr säger domaren till om man är för lång för att starta ponnyn, och då är det över.. När det nu gäller hoppning är jag inte lika säker, men är man fööör lång, säger domaren garanterat till en.. :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Unafraid
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka