Ålder på sto vid sista fölet?

anna_jacobsson

Trådstartare
Behöver lite hjälp..
Har ett halvblodssto som är 22 år. Hon har haft 3 föl, det senaste för 3 år sedan. Hon är frisk och pigg och i god form. Är det för sent att ta ett sista föl på henne? Är det nån som har erfarenhet av detta så är jag jätte tacksam för svar!

Sv: Ålder på sto vid sista fölet?

Är hon i gott skick och fortfarande blir dräktig skulle inte jag tveka.
Gamla tanter mår oftast bäst om dom får gå dräktiga så länge dom fungerar som dom ska.

Du tror inte det finns en anledning till att hon inte haft föl dom senaste åren :idea: trots att hon varit betäckt !?

Var står det att hon varit betäckt efter senaste fölningen, känner du ägaren och stoet så du vet ngt vi andra inte vet? :confused:

jag är före detta detta ägare till stoet och jag sålde henne till en kompis i början på 2000 talet.
Förövrigt har hon haft 5 föl och är betäckt minst 8 gånger ev.9 kommer inte riktigt ihåg om hon hade ett tom år eller om det gick tomt.
Passar samtidigt på att be TS om ursäkt om jag lät lite sur:o

Ta ut en vet. och be denne kolla igenom henne. Är hon OK där så är det väl bara att tuta och köra. Det är ju inga garantier att en så pass gammal pålla blir dräktig men man kan ju chansa.

Senaste fölet borde väl vara min 2-åring så sådär mycket kan de väl inte ha försökt. I alla fall skulle jag inte säga att det är kört..

Nu vet jag ingenting här.. Nån skriver att de är fd ägare till min häst och att hon haft 5 föl. Vill bara säga att jag ska hämta hästen imorgon, jag har precis köpt henne, så det enda jag vet är det som hennes nuvarande ägare har sagt till mig. Så är det någon som vet mer, så skriv gärna! Vill gärna veta vad hon varit med om tidigare i sitt liv!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 995
Senast: lilsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 457
Senast: Rosett
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka