Ålder på ponny

C

Cake

Nu blir jag osäker, får jag tävla HELA året jag är 18 (alltså till den dagen jag fyller 19), eller får jag bara tävla året ut? Jag fyller år i Juni, får jag då tävla året ut, eller till jag fyller 19? OSÄKER !!!:bump:
:banana:

Sv: Ålder på ponny

Du får bara tävla året ut, tillochmed det år du fyller 19. Jag har det bra, fyller år tidigt på året! ^^

Så om jag har förstått det rätt så får jag tävla ponny tom 1 januari 2007?

Angely skrev:
Du får bara tävla året ut, tillochmed det år du fyller 19. Jag har det bra, fyller år tidigt på året! ^^

Nä, men nu skrev du väll fel? Till och med det året man blir 18 är det jue.

Nej. Man får vara 18 år o tävla ponny.

Om du fyller 18 år 2006 får du tävla fram till nyårsafton 2006 ;)
men 1:a Januari 2007 o framåt får du ej tävla.

Jag vet, jag tävlade ponny till och med det året jag fyllde 18. Tävlade henne så länge jag fick. Grammatiskt uttryckt säger man till OCH MED det året man fyller 18.

Så även om du menar rätt, så låter det fel. :idea: I alla fall i min värld.

Angely skrev "tillochmed det år du fyller 19." Vilken i min värld betyder att man får tävla ponny det år man fyller 19.

I TR står det: " till och med utgången av det år under vilket de fyller 18". Och det är exakt vad jag menar också. ;)

Aha, nu fattar jag vad du menar :P
Trodde du menade fram till man är 18.

Men nu vet jag att du hade rätt ;)

Rumpnissen skrev:
Båda hade ju rätt. Men det är lätt att man uttrycker sig klumpigt. ;)

¨
Jo det är sant...

Jag är Världsmästare i att uttrycka mig klumpigt o få folk att missupfatta allting :o

Du, har det bra du ;)
Jag fyller år sent så jag får nästan ett ponnyår mindre än dig. :(
:p

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
548
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka