Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg idag en av räk-hanarna åka på ryggen på en av honorna. Var de i full fart med att göra fler räkor då? :rofl:
Antagligen! :p Får dina hanar totalt spel och simmar omkring som idioter när någon av honorna är redo för barnmakeri?

Jag är så TRÖTT på hur mina amanopojkar beter sig så fort Tant har slängt av sig kläderna för det där frenetiska simmandet är inte helt olikt hur räkor beter sig när det är något fel på vattnet och jag blir så orolig varje gång! :nailbiting: Även fast jag vet att det börjar närma sig ömsning för Tant så kan jag inte andas ut föränn hon kommer ut och visar att hon bytt om. Jag ser aldrig polkagris-räkorna bete sig så men jag har inte sett någon av dem ha rom heller.

En av de nya crystal red: <3
Crs94104.jpg

Antagligen! :p Får dina hanar totalt spel och simmar omkring som idioter när någon av honorna är redo för barnmakeri?

Jag är så TRÖTT på hur mina amanopojkar beter sig så fort Tant har slängt av sig kläderna för det där frenetiska simmandet är inte helt olikt hur räkor beter sig när det är något fel på vattnet och jag blir så orolig varje gång! :nailbiting: Även fast jag vet att det börjar närma sig ömsning för Tant så kan jag inte andas ut föränn hon kommer ut och visar att hon bytt om. Jag ser aldrig polkagris-räkorna bete sig så men jag har inte sett någon av dem ha rom heller.

En av de nya crystal red: :heart
Visa bifogad fil 132426
Jag vet faktiskt inte :cautious: Jag tycker att de beter sig ganska lika hela tiden, men å andra sidan verkar jag ha dräktiga honor typ hela tiden så eh... :rofl: De verkar trivas i alla fall!

Jag undrar vad 3 av mina Sajica ciklider pysslar med
De 3 vaktar grottan och jagar bort de övriga
Utom då Vampyria som inte bryr sig så mycket om småttingarna
Trekant?

Jag hade tänkt att börja pytsa i soil till räkorna i 112an men vill inte att det läcker en massa ammonium i karet så jag tänkte att jag kan låta det utsöndra ammonium i en annan behållare för att sen introducera soilen lite pö om pö så att det inte blir några plötsliga förändringar.

Vips så slängdes det upp ett långt och lågt 36 liters (60×30×20 cm) för att ha soilen i men jag började scapea det istället :o och har nu rätt klart för mig om hur det ska se ut, behöver bara fixa belysningen så att det funkar för både krukväxter och akvarieväxter. Så den soilen blir nog kvar där...

Sen råkade jag köpa ett aquael ultrascape på 243 liter. Måtten är helt undebara på det - 90x60x45 cm! 😍
aquael-ultrascape-snow-243-liter-vitt-mobelakvarium.jpeg

Tanken är att flytta 112ans scape hit istället. Så jag måste fixa en ny scape till 112an, vet inte alls hur det ska se ut dock, bara att det ska funka för en hord darios.

Jag ska ha en till 30 liters kub också (till mitt "grott/skog"-scape jag tänkt bygga men aldrig kommer igång med, nu vet jag iaf exakt hur jag vill att det ska se ut.) och iom att lilla yngelburken är titt-favoriten just nu så kanske jag ska byta ut det mot ett riktigt 10 liters nanokar istället så jag slipper se ynglena genom en plastdimma. Men sen räcker det nog!? Det blev mycket nu! 😅

Jag tänker att det får ta tid, jag har inte bråttom och jag ser inte direkt fram emot att flytta all inredning och alla invånare från 112an igen. Jag behöver planera det bra och denna gången tänker jag nog fixera alltihop så att jag aldrig behöver pussla med det igen! Men skönt att veta att jag faktiskt har plats till alla yngel nu.

När allt är stabilt och igång så blir det förhoppningsvis lite drömräkor också. 🥰 Det finns fina blå boa, fancy red tiger och red galaxy att köpa iaf och flugsvampsräkorna måste ju också gå att få tag på någonstans!
Villhöver: :heart
InCollage_20231122_160638661.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka