Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sjukt svår fisk att fota men här ser man ändå någorlunda hur MASSIV hon har ätit sig genom åren! Duktig tjej!
Visa bifogad fil 61604
Javisst är det en knivfisk! En Black Ghost. Hon bor tillsammans med klätterfiskarna och långsträckisarna i 375:an (150x50x50 cm) som är anpassat efter henne och hur hon vill ha det, där hon har en massa rötter att slingra sig genom. Upplever att det funkar bra än så länge på grund av hur de beter sig/rör sig, åt alla håll, upp och ner, bakåt och framåt annars hade det nog varit för litet. Men hon kommer behöva ett större hem framöver, de kan bli upp till en halvmeter långa.Jösses, hur stort akvarium har du till henne? Det är en knivfisk?
Jösses vilken aptit! Förstår att hon växer! Har du kvar elefanten med?Javisst är det en knivfisk! En Black Ghost. Hon bor tillsammans med klätterfiskarna och långsträckisarna i 375:an (150x50x50 cm) som är anpassat efter henne och hur hon vill ha det, där hon har en massa rötter att slingra sig genom. Upplever att det funkar bra än så länge på grund av hur de beter sig/rör sig, åt alla håll, upp och ner, bakåt och framåt annars hade det nog varit för litet. Men hon kommer behöva ett större hem framöver, de kan bli upp till en halvmeter långa.
Här är en gammal film på henne när hon var litet och söt, här ser man hur häftigt rörelsemönster de har (Hon dyker upp 15 sek in):
Haha, ja! Hon inhalerar maten!Jösses vilken aptit! Förstår att hon växer! Har du kvar elefanten med?
Det har troligt kommit till ännu fler i natt... för hela botten rör på sig... Jag ska vänta en vecka eller två och sen se om det går att fiska upp några, till nanokaret. Jag får förmodligen starta andra nanokaret med så småningom om tanterna har hållit sig så här länge, för att spruta ur sig . De här ynglen är i alla fall betydligt tuffare och modigare, än de första "knattarna". De här far rundbana som tokar bland malarna, in och ut i terracottagrottan, samt slalom i trädroten.Höjde temperaturen en grad i 60 l karet i förrgår. Idag kryllade det av guppyyngel... Så morsorna var rädda att de små liven skulle frysa. Det är därför de väntat och tjockat på sig...
Varför får det mig att tänka på "ett lik i trädgården"...Kommer aldrig vänja mig vid de här ömsningarna... Blir lika förskräckt varje gång!
Visa bifogad fil 61931
Det där med tre-fyraveckorsyngling kan ju stämma...
Fskarna kom i karet 31 oktober har jag för mig... första tre ynglen 21 november och så nästa omgång med yngel 21 och 22 december...
Men tanterna ser fortfarande ut som uppblåsta badbollar, så det kan säkert komma ett par dussin till snart...