Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bilder! Bilder!De är här, de är här!
Jag ska, jag ska! Får fota dem i påsarna för sedan lär de väl försvinna ett dygn eller så. Svärdbärarna är verkligen helt otroliga redan, trots att de bara är unga.Bilder! Bilder!
Haha Vad spännande! Roliga fiskar du fått tag i!Jag ska, jag ska! Får fota dem i påsarna för sedan lär de väl försvinna ett dygn eller så. Svärdbärarna är verkligen helt otroliga redan, trots att de bara är unga.
Faktiskt! Just paradisfiskarna har jag ju velat ha i snart ett halvår, och nu är de äntligen här! Bonusbild på vuxet exemplar för den som glömt.Haha Vad spännande! Roliga fiskar du fått tag i!
Åh så söta! Och vilket kar det där kommer att bli! Wow!Svärdbärarna.
Macropoderna/paradisfiskarna.
Minnowsarna. Typ världens vanligaste fisk men jag glömmer vad de heter på svenska. De bor i kallvattenkaret med paradisparet.
Nu är alla ute ur sina påsar i mörka kar. Macrosarna började genast äta på ALLT, jag tar det som ett gott tecken.
Ja, kommer ihåg att du beställde dem för länge sen och har faktiskt undrat hur det hade gått. Skönt att de äntligen fick komma hem ^^Faktiskt! Just paradisfiskarna har jag ju velat ha i snart ett halvår, och nu är de äntligen här! Bonusbild på vuxet exemplar för den som glömt.
Visa bifogad fil 68255
Tyvärr är det inte regnbågselritsor, jag kommer ihåg att jag drömde om dem för flera år sedan men jag har aldrig sett dem i handeln. Vanliga elritsor har jag haft däremot!Åh så söta! Och vilket kar det där kommer att bli! Wow!
Elritsa? De glänser ju som briljanter! Regnbågelsritsa är en av mina drömfiskar:
Är det sådana du har köpt så dör jag nog
Nej, det har inte jag heller gjort tyvärr. Vad coolt med vanliga elritsor dock!Tyvärr är det inte regnbågselritsor, jag kommer ihåg att jag drömde om dem för flera år sedan men jag har aldrig sett dem i handeln. Vanliga elritsor har jag haft däremot!
Visar sig att de helt enkelt heter kardinalfisk på svenska, det hade jag glömt! Många ser förbi dem dock, trots att de är jättevackra när de får komma till sin rätt!
Visa bifogad fil 68269
Så det blir macropoderna och kardinalerna i kallvattenskaret. Svärdisarna bor i det tropiska med serpaetetrorna och co.
Jag har haft inhemska kar både här och i sverige med viltfångade elritsor i, de är charmiga små fiskar och jättelätta att hålla.Nej, det har inte jag heller gjort tyvärr. Vad coolt med vanliga elritsor dock!
Aha, de är jättevackra de med! Riktigt snygga fenor och vad roligt med den söta röda munnen
Hur kallt blir kallvattenskaret? Behöver du kylare eller hoppar man över uppvärmningen bara?
Vilken häftig!Hoppas på att min beställning från Glaser kommer idag.
En i föreningen som har hjälp mig att beställa, eftersom han även skulle beställa fisk därifrån
Orecichys crenuchoides. High fen barb. Har inte hittat något svenskt namn på dem
En bild från nätet
Ja. De har kommit nu, så min vän ska hämta dem i em.Vilken häftig!
segelfensbarb heter de på svenskaHoppas på att min beställning från Glaser kommer idag.
En i föreningen som har hjälp mig att beställa, eftersom han även skulle beställa fisk därifrån
Orecichys crenuchoides. High fen barb. Har inte hittat något svenskt namn på dem
En bild från nätet