Ok! Jag tänkte att jag visar bild på dem också, ska ju ändå handla på samma ställe. Har närstuderat foto och de har små slingor inte prickar så.. (men de har ju många olika prickigaktiga, små prickiga, stora prickiga, mörka, ljusa.. mina är ganska små.)Är det mönstrade du har så är det med största sannorlikhet C. trilineatus. Och iom att C. julii är såpass ovanlig som den är så är det antagligen ändå C. trilineatus du får med dig hem även om de skulle säljas som C. julii i affären.
Det är ju bra! Jag brukade hålla dem mellan fingrarna och handmata med dem jag..
Alltså fryst är ju rätt näringsfattigt överlag (jämfört med bra torrfoder) och de tipsar väl om just röda mygg för att fiskarna gillar det mest, det är den enda fördelen med dem jämfört med övriga frysfoder.
Ville iaf bara varna om risken att utveckla allergi tillslut eftersom det är något akvarieaffärer sällan upplyser om, så att man åtminstone kan göra ett medvetet val om man tycker det är värt risken eller inte!
Ploppar en fryst kub ned i ett glas och häller på vatten, sedan skakar och häller ut röran. Står på innehållsförteckningen att det är näring tillsatt. Men det är ju de vanliga fryspaketen som akvarieaffärer brukar ha. Kanske ska prova svarta ändå och ha som omväxling. De där små kräftdjuren ville knappt någon fisk ha