Akvariefråga

Sv: Akvariefråga

Nej.
Däremot finns det nackdelar med att blåsa ner för mkt luftbubblor så att de svävar omkring i vattnet.

Ok! Tack för svar! Köpte en sån där avlång grej istället för den runda stenen jag hade innan. Tänkte att det ser fint ut med bubblorna från den.

Men jag har strypt den så det inte bubblar så kraftigt.

Det man ska tänka på är ju att det kan finnas annat dåligt än just "för mkt syre." (Dessutom tycker inte jag att de är så effektiva syresättare, men lite ytrörelse skapar de ju.) Koldioxiden vädras ur ganska effektivt, så för växter är det direkt negativt.

Måste nog erkänna att mitt "akvarium" just nu är en 20-liters glascylinder med 10 kardinaltetror i... :p Har vattenpest (och ampelliljeskott från en krukväxt... som jag byter då och då)

Chockerande nog har alla fiskar överlevt sen jag köpte dem för snart ett halvår sedan.

Menar du att just den här avlånga grejen syresätter sämre?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
580
· Visningar
13 975
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama