Akvarie i badrum

Trådstartare
Ska flytta till hus nu och är sjukt rädd att akvariumet kan gå sönder och orsaka vattenskador. Vill därför ha det i badrummet om jag ska ha det kvar, men undrar hur det blir när man tex ska duscha. Då går ju badrummets temperatur från ganska kallt :cool: till fuktigt och varmt :devil: är det risk för att det kan spricka i en sådan miljö?

Sen hade jag tänkt att ha akvariet på IKEA:S långa byrå (MALM) tror ni den byrån klarar av ett akvarie på 112lit?

Sv: Akvarie i badrum

Hur kallt tänkte du ha i akvariet då? Jag tror inte det spricker, men om du tänker göra det jättevarmt i duschrummet jätteofta får du kolla att det inte blir för varmt i akvariet.

Brukar det inte stå i bruksanvisningarna till hyllorna vad de bär? Tror inte IKEA-möbler generellt är särskilt viktbärande. det är ju ändå som att ställa 4-5 TVapparater på en hylla.

Jag hade mitt akvarium i badrummet. Nu hade jag faktiskt ett ganska stort badrum så det blev liksom aldrig alldeles fuktigt och stekhett efter dusch. Tror snarare bänken än akvariet tar stryk om det blir fuktigt.

Det var i alla fall jäkligt snyggt att ha det där! Jag vet dock inte hur lagligt det är, eftersom man väl inte får ha så mycket el i ett badrum. Jag löste det med en förlägningssladd till uttag utanför och såg förstås till att ingen el någonsin kom i kontakt med vatten på golv, från dusch eller dyligt.

/Jonaz

Badrummet är stort och vi kommer använda duschen max 2ggr per dag, så det borde väl inte vara något problem :crazy::D

Bänken som jag tänkt använda ser ut såhär:
74487_PE191630_S3.jpg

Bredd:160cm
djup: 48cm

Står inget om vikt, men man får väl ringa till de å höra (ikea alltså)

Tycker det borde bli skitsnyggt med akvarie i badrummet :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka