Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Kanelbulla

Trådstartare
Hej.
Jag hoppas verkligen få några råd eller synpunkter på en sak, för detta gnager i mig, gör mig halvdeppig, äcklad av mig själv och rädd.

Jag tog norlevo (akut p-piller) i måndags. I tisdags gick jag ut. Jag drack medan jag gjorde mig klar närmare en flaska vin, men inte helt. Kände mig smålullig på min promenad ut, men inget konstigt. Väl ute så dricker jag en cider med en gång. Jag tar 1-2 shottar kort efter. Sen, är det svart. Totalsvart.

Det existerar inga luddiga minnen eller känslor eller nåt. Allt är svart. Det är som att jag sover. En gång "vaknar jag upp" och det är då jag hänger över en badkarskant och spyr. När jag gjort det klart är det lika svart igen till 11 på morgonen då jag vaknar. Det är inte (har jag fått berättat) som att jag varit medvetslös och inte kunnat agera, utan jag har fungerat men betett mig full. Är som att min hjärna bara slagit av mitt medvetande,

Jag har aldrig haft en sådan här kväll. Jag har varit riktigt riktigt full så många gånger och då har jag kunnat ha luddiga minnen eller nån minilucka, men att hela kvällen är totalsvart är nytt. Det skrämmer mig extremt. Jag hade tur att en nära person gick med mig hem, men tanken att jag lika hade kunnat ramla ner från bryggan i vattnet utan att veta om att jag drunknar, är skitläskig.

Vad himla hände?
Har ångest, känner mig äcklig och rädd:´(
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Det är ju ganska mycket alkohol så min gissning är att det var en rejäl fylla helt enkelt. Jag har också haft en enda kväll med minnesluckor (kommer ihåg några enstaka flashar) trots att jag varit lika full fler gånger.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Förmodligen var det mer alkohol än du tålde vid det tillfället. Man kan tåla ojämnt.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Tror inte akut p-pillret hade något att göra med minnesluckan.

Min gissning är att du drack för mycket för fort. Lär dig en läxa av det och drick mindre nästa gång :)
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Efter närmare en flaska vin, en cider och några shottar hade jag antagligen fått åka ambulans, så jag tror inte att det har med norlevo att göra.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Har så svårt att tro att det bara ska vara alkoholen. Men ska jag överväga det och rannsaka mig själv, så har jag druckit väldigt lite mot för vad jag brukar sista 1,5mån och dessutom har inte mitt humör varit på topp senaste dagarna. Är fortfarande skitläskigt dock=(
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Jag tror inte heller att det har med pillret att göra. Däremot tycker jag nog att du bör fundera lite kring din alkoholkonsumtion.
"Smålullig" efter nästan en hel flaska vin, då verkar det som man har druckit sig till en del tolerans.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Jag har kanske det. Samtidigt om man ätit mycket tidigare och känner sig väldigt mätt så brukar det vara svårare att bli full. Och därför gick kanske närmare en flaska vin ner utan att jag skulle ragla fram.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Jag drack rätt stora mängder tidigare och brukade vara rätt full. Ibland tål man mer och ibland tål man mindre. Det beror bland annat på hur man sovit, ätit och hur man känner sig.

Sådan ångest går över. Bara att lära sig av erfarenheten och inte gå ut så hårt!
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

En gång är ingen gång, brukar man säga!
Bara tur att allt gick bra och att du kanske tänker efter lite mer nästa gång.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Jag fick också ojämna fyllor när jag drack mycket när jag var yngre. Jag drack ungefär samma mängd alkohol, men reagerade olika. Flera gånger fick jag "blackouter" utan att ha druckit mer än jag gjorde under "helt normala fyllor".

Jag skulle dock se det som att något inte står helt rätt till och att du borde skära ner på alkoholen i stort, både hur ofta och hur mycket du dricker. Det är skadligt med alkohol, och att få stora svarta minnesluckor visar på att du inte dricker hälsosamt mycket. För mig tror jag att det handlade om att jag drack för mycket för ofta. Kroppen fick aldrig riktigt återhämta sig, och antagligen var det likadant med hjärnan.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Säger som flera andra, ta en funderare över alkoholkonsumtionen. För din egen skull om inte annat, det är verkligen ingen bra situation..

Har en kompis som är alkoholist, hon beskrev liknande situationer med "svarta hål" och obehagliga känslor. Under dessa bortglömda perioder hände en hel del som inte var speciellt trevligt.. Bland annat var det en massa "oönskat" sex på olämpliga ställen. Hon kom inte ihåg det, men det var det andra som gjorde :crazy:
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

En äkta minneslucka betyder dessutom att man har haft så hög promille att man borde vara medvetslös enligt en föreläsning jag varit på.

Jag tror som flera andra att det är mängden alkohol, akut-piller är "bara" hög dos med hormoner.
 
Sv: Akut p-piller + alkohol = total blackout?

Ja, det känns som att jag sovit/varit medvetslös. Dock så har jag ju kunnat göra saker och ting. Bitchslapat han som hjälpte mig och varit allmänt otrevlig. Jag kunde ju även gå hem med han som hjälp. Så medvetslös har jag väl inte varit, men det känns så=/ Har tagit detta rätt hårt och kommer inte låta detta passera och glömma det.
Tack för allas svar!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp