Akut! Någon som vet?

A

annapanna91

Är det någon som vet om man har reservationer för hälta på en häst, omhästen får en skada på benet (troligtvis en sena av) täcker försäkringen ändå? Vi har Agria.
/ Matilda

Sv: Akut! Någon som vet?

Om du har en reservation i försäkringen ex för höger bak, så täcker inte försäkringen det bak benet, men övriga ben.

Om du har en reservation i försäkringen ex för höger bak, så täcker inte försäkringen det bak benet, men övriga ben.

Men på försäkringspappret står de "reservationer för hältor" och hon har vart halt på alla 4 innan försäkringen täcktes. Så hur ska jag förstå? :crazy:

Då skulle jag tolka det som hältor på alla fyra benen täcks ej av försäkringen.
Men är senan Av?? Då är det ju en akut skada. Ring och kolla med agria.
har veterinären inte kollat om senan är av??

Då skulle jag tolka det som hältor på alla fyra benen täcks ej av försäkringen.
Men är senan Av?? Då är det ju en akut skada. Ring och kolla med agria.
har veterinären inte kollat om senan är av??

Alltså jag hittade hästen blockhalt i hagen tidigare idag,vi kollade benet och det var jätte svullet hela smalbenet nästan ända ner på hoven,men inga som helst spår efter något sår. så självklart ringde vi ut Vet. Hon sa att svullnaden varså stor att man inte kunde bedömma om senan varav eller om den barahade skadats. så att vi skulle ställa in henne och kolla henne i morgon, varde lika illa eller veärre så skulle vi åka akut till klinik. Men vill ju inte åka om det är reservationer på alla fyra benen. Då är det bättre för både hästen och oss om hon får avsluta sitt liv pga av den här skadan och massa gamla skador. (hästen är bara sällskapshäst).

fast om du åker in till klinik och gör ett Ul på benet så kommer du iaf inte att komma upp i självrisken. Så det kan du göra för att se hur illa det är. Sen kan det vara en skada som kan läka ut med enklare vård.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: Stergo
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 561
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka