I fredags när vi skulle släppa ut hästarna var min 17 åriga fullblodsvalack jämntjock i vänster bak. Han stödde inte på de och kunde knappt ta sig till krubban annars var han pigg och glad men jag har haft hästar men lymfangit förut men aldrig så här så jag konstaterade på 2 minuter att de va bara att ringa vet. sagt och gjort, akut lymfangit var det. nu får jag ge injektioner med penicillin i 6 dagar och smärtstillande i 5. och sen jodopax omslag på nätter. han är fortfarande tjock på morgonen men på kvällarna när han gått i hagen ser det riktigt bra ut. nu till min fråga. Finns det några bra tips för att få svullnaden gå ner mer än mycket utevistelse och stödbandage? Ska tillägga att jag tog hand om dnenna stackare då han var väldigt eftersatt i sina behov ( läs vanvårdad) så vet trodde att i och med att han varit undernärd kan levern vara nersatt. har dock fått en del tips om detta. Men man blir ju ändå orolig just med lymfangiten och hoppas att det inte blir ett bestående problem... Han är ju min ögonsten och vill ju inte att han ska ha ont, men det verkar han inte ha nu på morgonen heller utan mest tjock. Några tips? Tack å bock