Akut Kanin!

asaria

Trådstartare
Mitt lilla hjärtegull har fått en fotboll på nosen :cry: .
Det var INTE jag som sköt utan mina grannar..
Vi åkte akut upp till djursjukhuset, där han undersöktes.
Han blöder kraftigt ur nosen och det vill inte sluta. :crazy:

Det är helt hemskt :( Det var inge mer som de kunde göra på djursjukhuset så vi åkte hem igen.. Men det vill fortfarnde inte sluta blöda :cry:
De sa att jag fick vänta ut det och hoppas att det slutar snart, men alltså, slutar det inte snart kommer han få för mycket blod i nosen och kvävas.. Jag försöker tvätta hela tiden men det vill inte sluta..

Vad ska jag göra? :crazy: :crazy:
Min älskling är dessutom 9 år och jag vill inte att han ska lida

Sv: Akut Kanin!

nej!! hoppas att det slutar, och att han snart mår bättre. illa illa :crazy:

Vad är det för något sorts djursjukhus? :eek:
De skickar ju inte hem djuret för att det ska självdö.. Vad sade dem att fotbollen kunde ha orsakat för skador, varifrån blodet kommer och så?

går det inte att badda med lite is inlidnat i en våt trasa? bara just vid blödningen? (kyla får ju blodkärlen att dra ihop sig) vet iof inte hur bra det funkar på en kanin men...

Vad är det för något sorts djursjukhus? :eek:
De skickar ju inte hem djuret för att det ska självdö.. Vad sade dem att fotbollen kunde ha orsakat för skador, varifrån blodet kommer och så?

På dom lät det som det inte var något farligt alls, att det skulle blöda lite och sedan sluta och sen skulle han typ vara bra.
Men när man ser han blöda nu så känns det mindre hoppfullt för det kommer massor med blod så att det är svårt och andas och ddet nästan "bubblar" :cry:

De sa att det var jätte svårt att se vad det kunde vara, de kunde inte se vart blodet kom ifrån (förutom att det kom från nosen) Men kaniner är ju så små :crazy:
Men om han inte blivit bättre i morgon får vi nog åka till vetärinären här och kolla en gång till :cry:

Stackarn!! :cry:
Mår h*n bättre nu?
Det är väl inte alls fel forum?

Efter vi hade varit på djursjukhuset och de trodde det bara var näsblod åkte vi hem.
Sen underkvällen och natten ville det inte sluta blöda, hans nos svullnade sedan upp :( Han fick väldigt tungt att andas..
Så dan efter åkte vi till veterinären och då sa dom att det inte var så mycket att göra.. :(:(
Så vi valde att ta bort honom, det var verkligen jätte tungt att sitta där med honom i famnen och känna hur hans hjärta slutade slå.
Men det var det bästa för hans skull, och det är det viktiga..

Efter vi hade varit på djursjukhuset och de trodde det bara var näsblod åkte vi hem.
Sen underkvällen och natten ville det inte sluta blöda, hans nos svullnade sedan upp :( Han fick väldigt tungt att andas..
Så dan efter åkte vi till veterinären och då sa dom att det inte var så mycket att göra.. :(:(
Så vi valde att ta bort honom, det var verkligen jätte tungt att sitta där med honom i famnen och känna hur hans hjärta slutade slå.
Men det var det bästa för hans skull, och det är det viktiga..

tråkigt att höra.men skönt för honom jag tyckte de var konstigt att dom inte röngkade honom.Men men han är ju borta nu.:cry:

tråkigt att höra.men skönt för honom jag tyckte de var konstigt att dom inte röngkade honom.Men men han är ju borta nu.:cry:

Jo, Men en röntgen kostar 5000, inte för att pengarna är problemet när det gäller ett liv..
Men Han var även 9 år. Vem vet, han kanske skulle klarat sig ur det, men det skulle bara vara plågsamt för honom. Och efter alla år tillsammans vill jag inte att han ska behöva lida på slutet bara för att jag inte vill förlora hono :cry:

men hua! stackars kanin! :( Att det blödde så mycket kan knappast ha varit lite nosblod. Nåt måste ju ha gått sönder...:(

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 602
Senast: Safir
·
Hundhälsa Hur vanligt är det? Nu har grannens "nya" schäfer fått cancer och det går antagligen inte att göra något åt det, hunden är sex år gammal...
Svar
8
· Visningar
2 152
Senast: nilie
·
Övr. Hund :arghh:Min älskade Polly blev 10 år. Hon var en röd dvärgpudel som hade skinn på näsan och en personlighet jag aldrig sett maken till...
Svar
7
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka