Akut hjälp!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare miss_Ellie
  • Startdatum Startdatum
M

miss_Ellie

Nu är det så att min lilla prinsessa har blivit skadad och måste vara konvalescent en längre period.:( Jag tänkte att i stället för att hon bara ska gå och "släpa" en lång period så tänkte jag betäcka henne.. Har rådfrågat veterinären och hon tyckte absolut att det var en bra idé!:)

Nu är det så att det är ju lite ont om tid och och jag har ju inte hunnit fundera allt för mycket på val om hingst mer än att jag har tittat lite grann.. Mitt sto är en irländsk import med inslag av Irish Draught.(Dock utan stam.)
Hon har tävlat upp till 130 med gott resultat och har ett superpsyke! Hennes brister är väl hennes skritt och trav som är ganska kort. Då hon är av ganska grov modell söker jag en ganska kortlinjerad hingst som lämnar lite mindre och ädlare avkommor. Jag kan ganska lite om avel och tycker att det är så otroligt svårt att välja en rätt hingst som passar mitt sto. Någon som har något bra tips?:) Här är en bild på henne: http://i287.photobucket.com/albums/ll124/sara_honey/mammaskamera137.jpg
Hoppas på svar! Tack på förhand!

Sv: Akut hjälp!

Vad vill du ha ut av avkomman? Ska den användas för hoppning eller vad?
Storlek på avkomman och på stoet?

Sv: Akut hjälp!

Jag hade tänkt att ha fölet till mig själv med inriktning hoppning..Stoet är 173 cm och hade velat att fölet var ca 165-170 cm..

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 512
Senast: Marty
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 491
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett D-ponnysto jag tänkt avla på nästa år. Hon är maxad och ser ut som en storhäst. Många blir väldigt förvånade när de får veta...
Svar
11
· Visningar
1 781
Senast: Gimsan
·
Islandshäst På förekommen anledning (inte mina egna hästar) funderar jag kring lönsamhet i islandshästavel. Om man äger en bra hingst, med fin...
Svar
3
· Visningar
1 650
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama