Akut hjälp!!

Jessica.B.

Trådstartare
Hej jag behöver hjälp! Ska nu betäcka mitt sto på fölbrunsten och detta var inte planerat och står och har inte någon hingst som jag känner för. Kom med så mycket förslag som möjligt. Hon är ett typisk Cortez sto, men fölen hon lämnar har varit mycket långbenta och korta i kroppen, de har bra resnig. Hennes treårs test kanske inte var det bästa men hon rör sig betydligt bättre i dag samt att hon hoppar jatte bra. Jag vill ha en hingst som lämnar mycket utstrålning då mamman har det. Tacksam för all hjälp jag kan få då det börjar bli lite bråttom.

Här är hennes stam
Consenza (SWB)
E: Cortez ,Cor de la Bryère, Rantzau xx ,
Quenotte,
Ohlala, Ronald,
Inis 2 .
U:Cornelia Rose (SWB) ,Turban Rose, Grand Veneur (SF) ,
Gold Rose (SF) .
Conatus xx, Prince Tenderfoot xx,
Ballymaloe Girl xx .
Mvh Jessica

Sv: Akut hjälp!!

Han har väldigt mycket nacke och det har mitt sto också. De trodde att hon var hingst och det såg jag att denna hade också. Har du sett hingsten?

Alligator Fontaine
Heartbeat
Quin
Hip Hop

Hej
kul att du valde Hartbeat för hon fick ett litet stoföl efter han igår. Hon är väldigt bra i kroppen förutom att hon är kort och ack så ful. Men samtidigt så kanske det vore kul att se hur nästa blev.
Har tittat på Hip hop tycker han är intressant men det värkar som han får väldigt många ston och vill ha något som inte alla andra har.
Skulle jätte gärna vilja ha lite mer info om Quin Hittar inget.
Alligator Frontaine Har också mycket hals och är lite rädd för det.
Mvh jessica

Han har väldigt mycket nacke och det har mitt sto också. De trodde att hon var hingst och det såg jag att denna hade också. Har du sett hingsten?

Jag såg honom hoppa på bruksprovet! Vilket mer än väl räckte för mig. Vilken spänst och utstrålning han har.Tyvärr så har jag inget sto som passar honom de är själv åt det lågställda hållet.

Rambo en jämn hingst har 9-8-8-8-8-8 hopp 8-8

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: Myrten
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 684
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka