Akut hjälp behövs: dag-spa i Sthlm?

R

Raderad medlem 6459

Jag och min mamma behöver akut åka på spa nån dag. Typ jätteakut. Vi vill att det ska vara fint och trevligt, gärna högst nån timme från sthlm. Inte Yasuragi, annars är vi väldigt öppna för förslag.

Nån med bra tips?

Skepparholmen i Nacka
God mat. Trevligt,
Har man Ica-kort finns ibland erbjudanden på ICAs hemsida boka skepparholmen billigare

Jättetack för alla tips! Nåt av de här blir det :).

Jag har bara varit på Skepparholmen på konferens - fyra gånger, faktiskt. Då var inte spa:et klart, men nu är det. Har hört bra om det. Har egna erfarenheter av deras mat och den har varje gång varit fantastisk. Läget är jättefint! Det är lätt att ta sig dit också, SL-buss går.

bäst men dyrt: Grand hotel

gillar Centralbadet också jättemycket, går dit på vardagar då brukar det vara nästan tomt, billigt är det också. men har aldrig gått på behandling där, brukar bada o basta o ta med lite masker osv bara

sturebadet är överskattat tycker jag, ofta mycket folk och rätt dyrt, inte så himla bra stämning heller

Jag och en kompis funderar på att ta en dag på Blue Hotel på Lidingö... De har Hamas bad och lite olika andra saker som man kan boka där... Men har aldrig varit där än...

För oss är det tvärtom; spa är det som gäller. Så då stryker jag den!
Ja att betala 350 kr per person för en liten pool, liten bastu, lite gym, samt lite frukt tyckte jag var mkt.
Det var dock ett antal år sedan så det kan ha ändrats. poolen var utomhus med utsikt över takåsarna- det var däremot coolt!

Hotell Havsbaden i Grisslehamn (har varit där en gång, god mat om ni ska äta, var där över två nätter, men det finns kortare alternativ).
Axelsons SPA i Gallerian (har varit där två gånger nu, senaste gången i januari, kanske inte så roliga lokaler men underbar behandling).
Sparadiset, ska finnas på Söder, Kungsholmen och Östermalm.

Får man vara nyfiken och fråga varför? Jag är inbokad med några väninnor, men om det är mindre bra så byter vi gärna!
Jag har varit där och det var fantastiskt verkligen - allting. Tills jag kom hem och några timmar blev så fruktansvärt magsjuk att jag trodde att jag skulle stryka med. Det var säkerligen inte deras fel men jag bara _kan_ inte åka tillbaka dit. För dåliga associationer :p.

Jag hade inte tvekat om jag vore ni, det är ett fantastiskt spa. Det är bara jag som har en hang-up.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama