aktuell form...

B

Binsan

hurdan är eran dagsform i nuläget? :)

på G eller fortfarande i dvala? (trots vädret kan man ju antingen ha trimmat mkt eller litet i ridhuset/snön.. :angel: .)

berätta om årets uppställning med hästar, deras tidigare meriter eller nuvarande! :bump:

Sv: aktuell form...

på G så klart! :D

kondition nog för tvåstjärnig, och har trimmat ordentligt på både hoppning och dressyr. var btw på dressyrtävling idag, blev en andraplats i LA:6 :banana:

förra året var vi placerade (andraplats) i CNC*, och flertal placeringar och en seger i lätt klass.
hann även med att vara plac. i 125 och 130 hopp, samt LA dressyr.

Vi är på G :D. Körde lite fälttävlansstarter både igår och idag,
barbacka i snön och under solskenet, fast idag ramlade jag av :o .

Vi är grymma i hoppningen just nu, känns som att inget kan stoppa
oss! Dressyren har gått toppen hela vintern, nu har vi dock lite för
mkt vårkänslor för att kunna koncentrera oss, men det kommer,
det kommer...! Vi ska bara göra av med lite energi först :angel: .

Nu blir det "bara" en fälttävlanshäst det här året, han har vinst upp
till MSV B med tidigare ägare, har själv ridit honom upp till lätt på
tävling, men vi tog oss faktiskt runt en enstjärnig bana (förkortad
till 10 hinder) i somras, så i år blir det förhoppningsvis MSV A och
SM-start.

Jodå dressyr har aldrig gått bättre! :)
Konditionen är även bra! Den här långvariga snön har varit bra träning! ;) :D

Hoppningen däremot har gått bakåt känns det som. Men vi ska träna lite för Uffe snart, så då hoppas vi att vi kommer tillbaka. :D

Hästen har aldrig gått fälttävlan förut. Å jag är inte heller nån direkt stjärna så vi håller oss på deb/lätt nivå än så länge!

Är ju så ont om banor här uppe så det blir långt mellan tävlingarna!
Men kanske med eget körkort nu och bättre ekonomi så kanske det blir ändring på det med! :D

Vet inte riktigt vad jag skall säga,men jag tror att hästen går och längtar efter terrängen i alla fall.

Har mest blivit dressyr i ridhus i vinter, så jag tror och hoppas att det skall kunna gå bättre detta året. Eftersom jag inte frivilligt rider en vanlig dressyr tävling så lär jag väl få vänta till första starten för att se om domarna är av samma åsikt.

Hoppat har vi tyvärr inte kunnat göra så mycket i vinter, så det känns väl inte helt 100 där ännu, men det finns ju chans till att rida lite hopptävlingar nu när allt är fram flyttat, så jag hoppas att den delen bättrar sig ...

Unghästen känns jättefin och som det känns nu tror jag inte det blir några problem att rida deb i Maj .

Känns ganska bra för tillfället. Är inte i så bra kondition men det hinner vi ändra på tills i maj då första deb går här nere. Har inte hoppat så mkt heller men kommer vi bara igång är inte det ngt problem då jag haft min pålle flera år, så vi känner varann utan och innan.

Pållen och jag har tävlat *-igt flera säsonger tidigare men han var skadad hela förra, så det blir till att börja om på deb igen. Men det ska bli skoj att busa runt lite. Har ambitionen att rida *-ig igen på slutet av säsongen.:banana:

Dagsformen just nu är bättre än på länge. Jag har börjat hitta tillbaka i hoppningen, efter vurpan förra året har hoppningen inte riktigt funkat.
Har startat en hopptävling i år och blev placerad i båda klasserna.

När det gäller dressyren så ska jag precis testa en ny tränare nu i veckan, vi får se vart det leder. Hon bor mycket närmre mig och om det fungerar så blir det dressyrträningar oftare framöver.

Jag är laddad inför säsongen, dock känns det lite nervöst, det är ju snart ett år sedan vi startade, pga skador.

Hästen (och jag) har gått CIC*, målet i år blir att starta **, när är dock inte bestämt.

mitt sto har bara kunnat skrittat de tre närmsta veckorna pga av en skada, men hon känns väldigt fräsch i det lilla markarbetet vi har kunnat gjort i skritt...

hoppas på en positiv försäsong så att vi kan få vara med å slåss i år på riktigt:bump:

har sen tidigare plac. i lätt klass och 120 hoppningar i avd B....:)

Den här säsongen kunde ju börjat bättre....:cry:

Det positiva är att hästen känns finare än på länge. Hoppningen sitter bra och dressyren verkar ha lossnat! :)

Jag är däremot inte i ridbart skick. Gick omkull på en hopptävling förra helgen. Hästen rullade över mig... Så här sitter jag med en massa trasiga revben och ett brutet nyckelben :cry: :cry: :cry:

Men jag tänker vara fit 4 fight till Tranemo.
Hästtjejer är tuffa sa läkaren :D

Fördelen är att jag anlitade ett proffs till att trimma hästen :angel:

Målet är att debutera *-igt i Sydslätten. Vi kommer att bli vassa i år :devil:

På G men ganska mkt konditionsträning kvar. Men jag har inte min första ft förren i vinslöv så jag har lite tid på mig.

Vi är på G :D

Både dressyren och hoppningen går superbra, har provat att ta upp fomen på honom på träning till högre LA/MSVB och känna på samlingen och igår hoppade vi 120 på hoppträningen (ett stort framsteg eftersom jag är livrädd för banhoppningshinder).

Konditionen är också på plats, vi tränar både kortare intervallpass och att galoppera längre sträckor i olika tempon.

Förra året tog jag märke I, red mina livs första fälttävlan (7 st deb, placerad i 4 st + 2 st lätt, gick godkänd i en), blev JDM 2:a och tog märke II på hösten. Vi red även dressyr med placeringar tom. LB (64% i LA) och nollade 110 hoppning. Är väldigt nöjd eftersom det var min första tävlingssäsong och jag fick honom i feb förra året :)

_underbarn_ skrev:
(ett stort framsteg eftersom jag är livrädd för banhoppningshinder).

Haha.. Sådär är jag med! Mycket läskigare att hoppa banhoppning än terrängen! :D

sarabacklund skrev:
Haha.. Sådär är jag med! Mycket läskigare att hoppa banhoppning än terrängen! :D

Det är klart.. terränghindrena flyttar inte på sig, dom står ju kvar när vi har kravlat oss över, men banhoppningshindrena *huh* dom kan ju TRILLA IHOP och så trasslar vi in oss i bommarna och DÖR!!!!

:angel:

min första tävling lär bli vinslöv oxå pga av skadad häst som just har fått börjat sättas i gång försiktigt...

men hon har som tur är behållt konditionen hyffsat, lite lättare intervaller räcler nog inför lätt fälttävlan...:angel:

Känns som vi är bra på g.

Båda hästarna har varit ute och tävlat både hoppning och dressyr med resultat som ska skrämma konkurrenterna:angel: :D

Har trimmat hårt både i dressyr och hoppning och har hunnit med att konditionsträna bra i snön. så vi väntar bara på att det ska gå att rida terräng:)

Häst 1 gick *igt på öveds och i gärds och var placerad i båda, var placerad i msvb dressyr och 120 hoppning förra året.

Häst 2 debuterade ft så sent som ifjor men hann med att deb *igt på gärds med placering, hon gick Lb dressyr o 120 hoppning.

FT_ryttare skrev:
exakt så tänker ja oxå.. de är skrämmande.
helt bakvänt egentligen men men :D :D

Tell me about it :D min hopptränare mobbar mig för det där varje vecka :angel: just nu är mitt största problem med den planerade *-iga debuten att jag inte vågar hoppa banhoppning på 115, 110 går bra, men 115 det är ju JÄTTEHÖGT!!! :crazy:

:smirk:

_underbarn_ skrev:
Tell me about it :D min hopptränare mobbar mig för det där varje vecka :angel: just nu är mitt största problem med den planerade *-iga debuten att jag inte vågar hoppa banhoppning på 115, 110 går bra, men 115 det är ju JÄTTEHÖGT!!! :crazy:

:smirk:

Ha ha! Precis där ligger mitt dilemma också. Vi har hoppat mängder med *niga terränghinder på träninging utan problem. Hoppar också 120-130 på hoppträningar men när det kommer till hopprovet i flt så blir det ju såå högt. Tror mycket beror på min förra häst som fick panik när hon rev, var så försiktig av sig... Inte lämpad hopphäst. Var däremot super i terrängen.

Jag tänker åxå som ni, och på träning är det inga problems att hoppa 140, försöker vänja mej själv med lite höga språng ibland.
Har iofs tävlat 130 felfritt med plac, och då kändes det inte högt (flera av hindrena i omhoppningen låg förresten på 140 :idea: ), men nu efter vintern känner man sig extremt ringrostig och tycker att hinder på 120 är enorma på tävling (inomhus alltså, ute känns allting bra)....
Ska nu försöka bota detta innan fälttävlanssäsongen startar genom att starta 125 och 135 i april :D ute

tycker mkt bättre om att hoppa utomhus på gräsbana..:) hindren krymper o hästen får upp tempot bättre... det har iaf gett flest placeringar...:angel:

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?