Sv: Aktiviteter/lekar
Fotboll är skitkul! Jag har en grön jätteboll (pilates tror jag) som vi lattjar lite med. I och för sig tycker hästen det är roligare om vi är fler än bara vi två, och han är inte speciellt duktig, men jag har kul och sånt smittar. Dessutom tycker han att bollen är perfekt att vila ett ben eller huvudet på
Lastpall är en annan grej som är kul att testa. Går tro det eller ej, att variera på massor av sätt! Stor/liten pall, bara framben, bara bakben, alla fyra, snurra runt, liten pall på stor pall osv.
Bildäck (utan fälgar givetvis) kan man gå i, en hov i varje bildäck. Man kan ju göra en liten hinderbana, med bildäck, lastpall, presseningar (gå igenom en upphängd pressening t.ex) något litet hinder och så vidare. Wow, vilken bra idé, det måste jag testa! Jag överträffade mig själv
Leka ta vet jag inte hur man ska lära hästarna, min gör det gärna när han är på rätt humör.. Eller ja, vi springer mest runt och jagar varandra hehe
Ja-a, vad kan man mer hitta på... En grej jag gjorde med min gamla häst var att gömma morötter under hinkar så han fick leta efter dem. Jag ska fundera vidare, och vill också ha lite lektips! (Även om jag inte har en shettis)