Aktiviteter/lekar

H

horse_love

Hej:) visste inte riktigt vart jag skulle lägga in den här, men den passar nog bra här :d jag har en shetlandsponny kille på 8 år som är väldigt tillgiven och kelig och älskar att leka! :D så..ja skulle gärna vilja ha tips på aktiviteter/lekar till en shetlandsponny. (Jag rider honom ej) så om ni har nån rolig lek, en lek då jag inte behöver sitta på hästen, utan gå, jogga eller springa bredvid. Tacksam för svar. mvh Zigge å mej:)

Sv: Aktiviteter/lekar

Hejsan !

Jag skulle också vilja ha lite förslag på lite lekar.

En lek som jag har tänkt att prova är att leka med en fotboll.
och spela lite boll med hästen putta den mellan sig mm

Ha jag kom på ett förslag ändå :D

*puttar*

vill också ha lite ideer och tips!!!
kanske Trådkapning att be om "nybörjarlekar" ? (ignorera sista raden om ts inte tillåter) :)

Fotboll är skitkul! Jag har en grön jätteboll (pilates tror jag) som vi lattjar lite med. I och för sig tycker hästen det är roligare om vi är fler än bara vi två, och han är inte speciellt duktig, men jag har kul och sånt smittar. Dessutom tycker han att bollen är perfekt att vila ett ben eller huvudet på ;)

Lastpall är en annan grej som är kul att testa. Går tro det eller ej, att variera på massor av sätt! Stor/liten pall, bara framben, bara bakben, alla fyra, snurra runt, liten pall på stor pall osv.
Bildäck (utan fälgar givetvis) kan man gå i, en hov i varje bildäck. Man kan ju göra en liten hinderbana, med bildäck, lastpall, presseningar (gå igenom en upphängd pressening t.ex) något litet hinder och så vidare. Wow, vilken bra idé, det måste jag testa! Jag överträffade mig själv :D

Leka ta vet jag inte hur man ska lära hästarna, min gör det gärna när han är på rätt humör.. Eller ja, vi springer mest runt och jagar varandra hehe

Ja-a, vad kan man mer hitta på... En grej jag gjorde med min gamla häst var att gömma morötter under hinkar så han fick leta efter dem. Jag ska fundera vidare, och vill också ha lite lektips! (Även om jag inte har en shettis)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Hästhantering Hej! För att göra en lång historia kort kan jag nu inte rida min älskade ponny lika mycket längre. Han är 24 och har varit min bästa vän...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: IrisW
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka