Thomasine
Trådstartare
Jag respekterar att vi tycker olika och det är en av de stora fördelarna med att leva i ett samhälle med yttrandefrihet.Ja det är helt okej att vi tycker olika. I mina ögon är fortfarande civil olydnad ett bra sätt att påverka makten när andra metoder inte går fram. Handlar det om att rädda liv eller förbättra livsvillkoren för människor tycker jag att dina argument är ganska egoistiska. Tycker man att solidaritet är viktigt tror jag att man står ut med att saker är lite besvärliga för sitt eget priviligierade jag ibland.
Om barnet förstod eller inte kan jag såklart inte svara på. Det beror ju på ålder och hur de vuxna pratade om det. Barnet kanske var ledset när den förstod att en person skulle utvisas och riskera att dödas?
Jag tar inte ställning till om utvisning var berättigad eller inte, det är information som inte delas med oss som så att säga "verkställer" utvisningen. Jag hade inga problem med en försening, jag fick betalt för den. Egoistiskt, kanske det men jag tänkte mest på mina kunder.
Vad mamman till barnet ( 5-6 år) sa eller förklarade vet jag inte exakt men vi gjorde det vi kunde med leksaker, pilotvinge, godis och CocaCola som mamman lät honomfå under omständigheterna.