Aktiveringstips :)

A

akktern

någon som har bra tips på bra/rolig aktivering till hunden, så hjärnan blir lite ansträngd :) Vill ha många tips så man kan variera sig :) :bow:
 
Sv: Aktiveringstips :)

Menar du inomhus eller utomhus?

Jag har en bra grejj som jag kör inomhus. Funkar skitbra till min matglada vovve.
Det är en boll med massa hål i. Man häller i en massa godis som åker ut lite sporadiskt när hunden rullar bollen.
Men detta visste du säkert om.

Sen brukar jag stänga in hunden i ett rum i en stund när jag gömmer godisar på en massa konstiga ställen i huset. Efter en stund får han komma ut och leta reda på alla o då får man passa på o plugga lite :smirk:

Sen brukar jag också lägga godis i en kartong eller en låda som han kan få upp efter att ha funderat en stund.

Hoppas det var några bra saker som funkar på din hund.

MVH F :)
 
Sv: Aktiveringstips :)

jo lite liknande har vi gjort hemma :) vill ha tips både utomhus o innomhus :)
tack tack iallafall :bow:
 
Sv: Aktiveringstips :)

Kör freestyle för att hon ska få använda hjärnan. Många olika kommandon på rad (snurra åt båda hållen, backa, gå mellan knäna framåt och bakåt, slalom mellan mina ben osv).
Använder även foderboll, foderkub samt ett slags pussel emellanåt. Och ett pass tävlingslydnad eller spår gör också att hon får använda de små grå.
För att nämna lite grann...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
977
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 080
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp