MiniLi
Trådstartare
Min nya kompis Ila har varit halt sedan en hundattack förra helgen och ska enligt veterinären vila. Hon får inte springa, busa, hoppa, gå i trappor eller gå på ordentliga promenader. Hältan är diffus och svår att lokalisera men det finns misstanke om att det eventuellt är ett ligament eller dylikt i något av frambenen som spökar och därför får hon absolut inte belasta sig mer än nödvändigt.
Nu är det inte alltid så lätt att hålla en busig aussie still.. Jag skulle behöva tips på hur jag kan aktivera henne i stillhet!
Hittills övar vi mycket på platsliggning, men vad kan man mer hitta på?
Hon kan alltså inte gå spår eller liknande då hon bara ska röra sig korta stunder under kontrollerade former.
Har funderat på olika former av tricks.. Men känner mig osäker kring vad jag kan hitta på som är helt safe.
Nu är det inte alltid så lätt att hålla en busig aussie still.. Jag skulle behöva tips på hur jag kan aktivera henne i stillhet!
Hittills övar vi mycket på platsliggning, men vad kan man mer hitta på?
Hon kan alltså inte gå spår eller liknande då hon bara ska röra sig korta stunder under kontrollerade former.
Har funderat på olika former av tricks.. Men känner mig osäker kring vad jag kan hitta på som är helt safe.