Aktiveringsleksak

Diabetikern

Trådstartare
Hej alla

Funderar på att skaffa någon aktiveringsleksak för min hund att ha med här på jobbet. Speciellt när hon får ryck och vill göra något och man inte alltid kan (just nu har hon hittat sin tennisboll och den far omkring härinne)

Har ni några bra tips? Hemma har jag en boll som vi stoppar maten i men det är mer för att hon inte ska inhalera sin middag på 0,02s

Bostonterrier så ingen ras som kräver en massa aktivering. Hon är med mig hela dagarna men vissa dagar blir det mer kontorstid än andra och för att döva mitt samvete letar jag efter någon bra aktivering för henne.

Alla tips mottages tacksamt

Det bästa som faktiskt varar lite över tid är ju att fylla en Kong med färskfoder eller våtfoder.
För att höja svårighetsgraden kan man slänga in den i frysen.

Nu har jag ju helt annan hundras, men jag skulle inte rekommendera att lämna hunden ensam med olika typer utav hundspel. Dels så lär sig hundarna ofta att lösa dem väldigt snabbt, och ofta är det mindre delar på dem som hunden kanske kan få loss om de löser saker med munnen.

Bonusbild på hur Ebbot löser aktiveringsspel - ta upp dem och skaka lite på dem så ramlar allt godis ut :D
47196427_10210252070896477_8609359908741054464_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 228
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 484
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?