Aktiveringsleksak/foderlabyrint

ufot

Trådstartare
Har fått problem att katten hetsäter sitt torrfoder.

Har kollat på lite olika foderlabyrinter. Men det finns ju så många olika....

Ni som har liknande problem, vilken tycker ni är bäst?

Katten är bara 10 månader, så gärna någon där hon får tänka en bra stund.

Gör absolut inget att det tar en stund för henne att äta.

Katten hälsar att blötmat är oätbart, så inget alternativ att sluta ge torrfoder.

Jag använde foderboll till min hetsätare. Garanterat att det inte går att komma åt allt på en gång. Bara se till att katten faktiskt tömmer den och inte tröttnar och blir undernärd.

Bra är också att kolla på andra faktorer kring maten. Finns det några stressiga ljud runt om? Människor som går förbi? Ger ni för stora portioner för sällan? Är katten i övrigt lugn och harmonisk?

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 392
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 294
Senast: Marvin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 090
Senast: Catsu
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka