Aktivering!

Skyman

Trådstartare
Hejsan ! Nu skulle jag vilja ha lite tips på vad man kan lära en hund. :) Min labrador tik kan det mesta och jag har slut på idéer. Hon är mycket lättlärd och älskar att jobba, :love: jag har använt all min fantasi och kommer inte på några flera mentala uppgifter. :confused:
Berätta gärna om alla era knep. :D

Sv: Aktivering!

Ett moment jag lärde in till mina hundar har hjälpt mig flera gånger. :) Det är när jag lärde dem att hämta toalettrullar när de var slut och man satt strandad på toa. Jättepraktiskt!

Precis,det är lättare om du skriver vad hunden redan kan ;)

Lite tips iaf:
bära smutskläder/disk/leksaker till sin rätta plats
öppna dörrar med hjälp av ett rep
dra för/upp gardiner
räkna,tex du säger vad är ett plus två? hunden skäller då tre ggr
lära hunden kroppsdelar tex, peka på näsan,örat,armen vadsomhelst

hm.. Mja.. Hon kan städa, lyfta, måla, hämta ved, hämta en massa olika saker (allt som kan komma till användning), cirkuskonster och såklart lydnadsmomenten.

Måla? Det var ju ganska roligt,har inte hört nån som har lärt sin vovve förut.
Har du några fina bilder att visa? :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 728
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
613
Senast: YlvaG
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits