Aktivering för sjukskriven häst?

Bismark

Trådstartare
Min lilla tös råkade illa ut nyligen men har nu fått klartecken av vet att hon får forsätta leva sitt liv. Däremot vet han inte om hon kommer gå att rida igen, men det spelar mig mindre roll just nu. Hon ska vara "sjukskriven" i 4 veckor till sen ska jag börja skritta enne för att känna efter.

Däremot vill jag hitta lite aktivering för henne att göra nu tills hon ska börja ridas. Hon får inte hoppa eller göra något som kräver för mkt balans då det är detta hon har problem med.

Kan ni slänga in lite roliga grejer att göra för oss??

Sv: Aktivering för sjukskriven häst?

hmm *funderar* lite lydnadsövningar , stretching är ju alltid bra.. ta godis mellan frambenen , ta godis på "sidan om kroppen " så de stretchar motsatta sida...
Vanliga promenader?! TRäna ledarskapsövningar , att hon ska stanna när du stannar och gå när du går osv..:)
Det var det enda jag kunde komma på för tillfället, har lite ide torka..;)

Håller med annso80, NH typ skulle nog vara en kul grej som binder samman er ännu bättre. lycka till!

Hon är faktiskt lite westerntränad när hon var liten. Gjorde en del av markträningen.. Kanske kunde vara något att börja med igen :idea:

sitter i samma sits som dig....dock utan att ha fått vår dom :crazy:

så jobbigt att se hur dom blir mer och mer deprimerade problemet med min är att han inte gärna går så NH träningar funkar inte riktigt heller kanske kan bygga upp lite roliga grejer i paddocken dock :idea: hink med äpple under och sånnt! :p de kanske han uppskattar?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 243
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka