akademiskt - NH

J

jupiter-judex

är akademisk ridning samma sak som dom lär ut på Nh? fick för mig att Nh håller på med western ridning men det kanske är samma sak? var inne och letade efter bra Nh tränare och läste då och såg att dom kallade sin ridning klassisk ridkonst...men är inte det Ar?
om man går kurser i nh,måste man rida då? vill gå med min shettis:)

Sv: akademiskt - NH

Förenklat: NH=hantering. NH kan du hålla på med oavsett ridstil. Och nej man behöver inte rida.
Om du undrar över skillnaden mellan klassisk ridkonst och Akademsik ridkonst (m.fl) så använd sökfunktionen, finns flera trådar ang ämnet.

Du får gärna pm:a mig om vilken hemsida det var.. Lättare att förklara/förstå då.

ska se om jag hittar det igen sen...
men vad kallas det som dom rider då?

hittade inte just det jag läste, men på craig stevens hemsida står det ju klassisk ridkonst...och han håller ju till på den gården jag var med min häst och som i mina ögon red western( och även hade någon westernklubb eller nåt)
tittar jag sen på olle wåhlbergs hemsida så står det ju westernridning....

Även om dom rider western på kursgården han undervisar på så är hans ridning inte western.
De har så vitt jag vet mycket olika kurser där. Om det är den gården jag varit på kurs på iaf. Jag var på clinic med Curt Pate, senare skulle CS komma för kurs igen.
Har även varit på clinic för Ellen Ofstad där, och hon var väl inte direkt "western" heller.
De tar dit dem de gillar helt enkelt!

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka