Akademiska ridgymnasium?

Ronjiislove

Trådstartare
Hej!
Jag är en tjej på 15 år som ska söka gymnasium.
Jag skulle så gärna vilja gå på ett ridgymnasium med spec
inriktning inom AR.
Finns detta? om, vart???

:confused::eek:

Sv: Akademiska ridgymnasium?

Nej det finns inga alternativa ridgymnasium i Sverige.

Du får gå som elev hos någon av våra riddare men det får man ju betala för...

Nej, verkligen inte. Jag missförstod nog lite.

Om man går som elev får man så klart betala för lektionerna, och detta kan inte jämföras med någon gymnasieutbildning.

Kanske ngt för framtiden :)? Du får nog välja ett vanligt naturbruksgymnasium med hästinriktning. Sen på APU:n kan du välja att praktisera hos någon som kan AR.

Kolla om det finns ett Naturbruksgymnasium med vettig lärlingsutbildning i närheten av dig. Om det också finns någon som driver en bra verksamhet med AR-inriktning och som kan tänka sig att ta sig an dig så kan du fixa "din egen" utbildning!

Kolla mer här.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar