Åka till veterinären eller inte?

Yeah

Trådstartare
Harry har fått små sår alldeles vid snoppen efter att han och min kattherre busat med varandra.
(Detta p ga jag missat att klippa ner kattens klor, men jag har haft fruktansvärt ont i ryggen den senaste veckan så det har helt enkelt försvunnit ur tankarna..)

Nu har han dock blivit röd och irriterad där, men är i övrigt lika pigg och glad som alltid. Han har inte heller någon feber.

Det jag undrar är, är det fruktansvärt av mig att avvakta till på måndag med att åka till veterinären för att kolla upp det?

Sv: Åka till veterinären eller inte?

Jag vet inte om du borde åka in, men det skadar ju inte att ringa till vet och kolla vad dom säger iaf :)

Är det ytliga rivsår, ej infekterade, ej allmänpåverkan så hade jag väntat. Du kan tvätta med sårtvätt eller klorhexedinspray. Det kommer troligtvis läka av sig själv. En lindrig rodnad är normal reaktion.

Jo, dom är ytliga. och själva såren ser fina ut, det är dock några dagar sedan han fick dom och det var först nu som det uppkom rodnad, därför blev jag fundersam.
Men som sagt, han är lika pigg&glad som vanligt så jag fortsätter att
tvätta och avvaktar.

Tack iallafall!

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: Ela
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 338
Senast: mackan
·
Hundhälsa Min hund är en hanhund som fyllde åtta år den 15 mars. Han har fått vara frisk i sitt liv förutom en sårskada på ena tassen. Jag minns...
2
Svar
25
· Visningar
3 183
Senast: dpmatte
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka