Åka tåg med 2 hundar

Lycanthrope

Trådstartare
Vi ska åka tåg imorgon med våra 2 hundar, en ganska lång sträcka. Vi har köpt 4 platser så att de får bra utrymme på golvet.

Men OM de blir oroliga osv, har ni några tips på hur man kan distrahera dom då?
Min förra hund gnydde mycket när vi åkte tåg men då funkade det att ge små godisbitar hela tiden.
Min stora hund är lugn av sig, men den yngre kan vara lite rastlös.

De ska ju få en långpromenad och lekstund innan.

Är dock mest orolig att de ska skita/spy i tåget :O

Sv: Åka tåg med 2 hundar

Godis kanske i en såndär klurig leksak som inte far runt för mkt så har de lite annat att tänka på, eller kanske bara nåt vanligt tuggben duger för att ha dem lugna och goa?:) Viktigast är nog att husse/matte är lugna och trygga så brukar hunden känna sig lugn och trygg också.

Vad gäller små "olyckor" plocka med nån extra handduk/tidningspapper och vanligt papper samt plastpåse så är ni redo om något skulle hända ;) en gnutta jobbigt att släpa på och kanske ni redan tänkt på sådant men ibland är det ju bara skönt att höra att nån tänker lika:p

Kong med frusen mjukost i brukar hålla dem sysselsatta ett tag. Funkar ju första timmen iaf;)

Ta med en rulle hushållspapper, rengöringsspray och en plastpåse så är det ingen fara med olyckor!

Förutom det pinsamma när storhunden börjar hulka innan han spyr då :angel: Fy vad han kan låta mycket innan :crazy:

Håller tummarna att de är skötsamma.

är de vana att följa med o åka?! så brukar en längre sträcka inte va nåt problem...

men jag med en såm aldrig åkt vare sig tåg eller buss skull e kanske inte göra sån resa med honom.

men ni har ju varit så duktiga o köpt 4 platser!!
bajspåsar har man ju alltid med sig typ.... finns ju allitd skräppåsar p tågen oxå i värsta fall. extra papper p å toa om det oxå glöms.
men så uppfattas tågen som inomhus och många hundar klaras sig jättebra utan o bajs inne om de inte är jättesupernervösa osånt.
visst en unghund kan tycka det är trist du får ta med massa godis, träna tricks?! lugna skaer då. åker ni väldigt lån gt så kommer den somna till slut med!

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: ufot
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 980
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar